On yıllık Samba hasreti

Bu yıl Formula 1'de üç Brezilyalı pilot var. Bunlar ilk yıllarını yaşayan Toyota'dan Cristiano da Matta ve Jaguar'dan Antonio Pizzanio ile Ferrari'den Rubens Barrichello...

İSTANBUL - Bu yıl Formula 1'de üç Brezilyalı pilot var. Bunlar ilk yıllarını yaşayan Toyota'dan Cristiano da Matta ve Jaguar'dan Antonio Pizzanio ile Ferrari'den Rubens Barrichello... Doğal olarak, bu üç pilot içinde en büyük beklenti en çok deneyime ve en iyi otomobile sahip olan ve Barrichello'dan olacak. İlginçtir, Interlagos Pisti'nde sonu üçle biten yıllarda, Brezilyalılar kazanıyor ama son yıllarda istatitistikler ev sahibi ülkenin pilotları için pek de iç açıcı değil. Ayrton Senna'nın 1994'de hayatını yitirmesinin ardından, Brazilyalı pilotlar bırakın kendi evlerinde yarış kazanmayı, tek bir puan bile alamadılar.
Brezilya'da katıldığı 10 yarışın dokuzunda finiş göremeyen Barrichello'nun ülkesindeki tek başarısı 1994'de aldığı dördüncülük... Kazalar, mekanik sorunlar, hatalar ve bazen de şanssızlıklar Barrichello'yu kendi ülkesinde hep başarısızlığa itti. Bu durumdan ayli rahatsız olduğu belli olan 31 yaşındaki pilot, Interlagos'ta katıldığı basın toplantısında kendisi için burada kazanmanın en az dünya şampiyonu olmak kadar önemli olduğunu söyledi. Özellikle de Ferrari ile burada puan bile alamamasına çok şaşırdığını dile getiren Barrichello, pazar günkü yarışta kendisine çok güvendiğini ve başarı için her türlü olanağa sahip olduğunu söylüyor.
Barrichello'nun aksine takım arkadaşı Michael Schumacher'in Brezilya performansı hayli yüksek... Alman pilot burada katıldığı 11 yarışın tümünden puanla ayrılırken, sadece bir kez, 1997'de beşinci olarak kürsüye çıkamamış. Ferrari pilotunun ikisi son üç yılda olmak üzere Brezilya'da dört birinciliği bulunuyor. Sezonun ilk iki yarışında beklediğini bulamasa da Alman pilot, paniğe kapılmanın gereği olmadığını, şampiyonadaki en iyi otomobile kendilerinin sahip olduğunu söylüyor.
Herkes iddialı
Schumacher umutlu ama rakipleri de en az Ferrariler kadar iddialı... Michelin'in geçen yıl burada Bridgestone'dan daha iyi olmasına da güvenen Williams ve McLaren takımları da buradan zaferle ayrılmayı planlıyor. Geçen yıl burada pol pozisyonu kazanan fakat yarışın hemen başında Schumacher ile girdiği çekişmede rakibine arkadan çarpınca birincilik şansını yitiren Juan Pablo Montoya bu haftasonu Ferrari'ye ve Michael Schumacher'e hiç şans tanımadığını söyledi.
Bu yılın ilk iki yarışını David Coulthard ve Kimi Raikkonen ile kazanan McLaren takımı buradadan da bir birincilikle ayrılırsa 1991 yılındaki başarısını tekrarlayacak. McLaren 1991'de, Ayrton Senna ile birlikte sezonun ilk üç yarışını kazanmıştı.
700. yarış
Bu haftasonu Formula 1 tarihinin 700. yarışına sahne olacak olan Interlagos Pisti dünyanın en büyük şehirlerinden biri olan Sao Paulo'da bulunuyor. Geçişe imkân sağlayan bir pist olarak bilinen Interlagos, yavaş ve orta hızla geçilen virajlar ve uzun düzlüklerden oluşuyor. İki
uzun düzlüğün ardından iki hızlı viraj var. Bu yarışın bir diğer özelliği de, San Marino ile birlikte şampiyonada saat yönünün aksine koşulan iki Grand Prix'den biri olması. Bu durum alışılmadık olduğu için, sürücülerin boyun kaslarını zorluyor. Üstünde çok fazla kasis olan Interlagos'ta, her ne kadar pist zemininin bir bölümü yenilenmiş olsa da, hem sürücüler hem de otomobiller epeyce sorun yaşıyor.



SARS paniği atlatıldı
SAO PAULO - Perşembe günü İngiliz ITV televizyonundan bir bayan muhabirin Malezya dönüşü önce Londra'ya, ardından Sao Paulo'ya gittiği ve burada Gizemli Zatürre olarak adlandırılan Akut Solunum Yolu Sendromuna (SARS) yakalandığı gerekçesiyle hastaneye kaldırıldığı haberi ajanslarca dünyaya geçilmişti. Fakat daha sonra bu haberin doğru olmadığı anlaşıldı ve hemen herkes rahat bir nefes aldı. Brezilyalı yetkililer, ITV'nin lojistik ekibinde yer alan Sally Blower'ın zatürreye yakalandığını fakat bunun SARS olmadığını ve hastanın ilaç tedavisine cevap verdiğini belirttiler. Blower'ın hastaneden ayrılarak Sao Paulo'da bir otel odasına yerleştiği de özellikle vurgulandı.


Taksideki casus
LONDRA - FIA'nın sürücü yardımlarını temmuz ayındaki Britanya Grand Prix'si yerine 2004 sezonun başından itibaren yasaklama kararını almasının nedeni belli oldu. FIA'nın elektronik sürücü yardımlarını saptamak için kullanacağı "Taksideki Casus" adı verilen veri izleme sisteminin temmuz ayına yetişmeyeceği, bu sistemi geliştiren İsveçli otomotiv firması Mecel tarafından açıklandı. Bu firmanın bir yetkilisi haftalık İngiliz Motorsport dergisine verdiği demeçte sistemin çalışması için biraz daha çalışmaları gerektiğini söyledi.
(Spor Servisi)