Otomobile bir el atalım

Bugünlerde hangi haber kanalını açsanız karşınıza, Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu çıkıyor değil mi? Tahincioğlu, önce Formula 1 ile ilgili sorulara yanıt veriyor ardından da Türkiye Rallisi'ndeki çaresizliklerini aktarıyor.
Haber: ASENA ÖZKAN / Arşivi

Bugünlerde hangi haber kanalını açsanız karşınıza, Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu çıkıyor değil mi? Tahincioğlu, önce Formula 1 ile ilgili sorulara yanıt veriyor ardından da Türkiye Rallisi'ndeki çaresizliklerini aktarıyor.
Gerçekten durum, Mümtaz Tahincioğlu'nun dile getirdiği kadar vahim mi? Doksana yakın otomobilin Antalya'nın dağlarında homurdanarak yarışmaları bu kadar önemli mi? Üstelik memlekette bunca sorun varken... Bir kez daha bu yarışın önemini aktarmaya çabalayalım...
Bütçe var ama kâğıt üstünde
Sadece otomobiller ve pilotlar yarışıyormuş gibi gözüküyorsa da, bu gerçeği tam olarak yansıtmıyor. Zira, Dünya Ralli Şampiyonası'nda mücadele edenler aslında, birbirinden başarılı organizasyonlar yapmaya çabalayan 14 ülke ve otomotiv sanayi... Pilotlar ve otomobiller, kanımızca buzdağının suyun üstünde kalan çok küçük parçası. Bunun yanında 90 otomobil bir yerlerde koşuşturuyor ama bu, 186 ülkenin televizyon kanallarında, günlerce, bazen haftalarca ekrana geliyor. Böylece yarıştan çok, ev sahibi ülkenin koşulları ve organizasyonu gündemde kalıyor. Elbette bir de doğal zenginlikler...
Tahincioğlu neden sürekli ekranda? İşte bunun için. Üstelik oldukça da güç durumda. Dünya Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağını oluşturan 'Rally of Turkey', şubat ayının sonunda, Kemer'de gerçekleşecek gerçekleşmesine de, ortada 1.5 milyon dolar tutarındaki bütçeden eser yok! Devlet desteği verildiği açıklanmasına rağmen, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nden şu ana kadar organizasyona aktarılan para son derece kısıtlı. İşin kötü yanı "Bu seferlik böyle olsun gelecek yıl daha iyisini yaparız" deme şansı hiç yok. Çünkü, bu yılki organizasyonda en ufak bir aksaklık olursa, Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA, Dünya Şampiyonası'nın bir ayağını Türkiye'ye ve ilk ve son kez vermiş olur. Sırada bekleşen o kadar çok ülke var ki... Niçin bu kadar büyük paraya gereksinim var? Organizasyonda yaklaşık 1200 kişi görev yapacak. Bu insanların konaklama, yeme içme bedelleri, kullanılacak araçların benzin, yağ, lastik giderleri... Ve tabii en önemlisi, organizasyon. Rallide telekomünikasyon her şeyden daha
önemli. Kesintisiz, her koşulda çalışan haberleşme sistemi gerekiyor (uydu mobil). Bunun yanında yolların yapılması da gerekiyor. Bazı yerlerde ağır iş makineleri çalışacak, bazı bölümler de asfaltlanacak)
Şöyle basit bir hesapla ortaya 1.5 milyon dolar tutarında rakam çıkıyor. 'Savaş ekonomisi' ne hazırlık mıdır bilinmez, 'Rally of Turkey'in hala sponsoru yok. Tahincioğlu diyor ki, "Unutmayın, bu ralliye ismini veren, dünyanın her köşesinde tanınacak sadece Türkiye'de değil. Ve bu ralli artık onun adıyla anılacak." Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nün bu rakamı çıkarıp vermesi söz konusu olmadığına göre, tek alternatif her zamanki gibi yine sponsorlar. Ancak, federasyon başkanının söylediği gibi, bu ralliye sponsor olacak firma, salt otomobillerin yarışmasına olanak sağlamayacak. Hem küçümsenmeyecek boyutta reklam yapacak, hem de ülkesinin tanıtımına katkıda bulunacak. Üstelik bunu da Kemer'deki yarış devam ederken, uluslararası TV kanallarından gözlemleyecek.
Bizce Tahincioğlu'na bir kulak verin ve mümkünse şu otomobile bir el atın...