'Schumi' için çok önemli

Formula 1'de sezonun ikinci yarısı hızlı başlıyor. İki hafta önce Kanada Grand Prix'si için Atlantik'in diğer tarafına yapılan yolculuğun ardından, yarın Avrupa Grand Prix'si, hemen bir hafta sonra da Fransa Grand Prix'si koşulacak.

İSTANBUL - Formula 1'de sezonun ikinci yarısı hızlı başlıyor. İki hafta önce Kanada Grand Prix'si için Atlantik'in diğer tarafına yapılan yolculuğun ardından, yarın Avrupa Grand Prix'si, hemen bir hafta sonra da Fransa Grand Prix'si koşulacak. Yarınki yarış Almanya'da ünlü Nurburgring Pisti'nde yapılacak. Adet olduğu üzere, yarışlar yapıldıkları ülkenin adıyla anılıyor fakat Almanya Grand Prix'si Hockenheim'da düzenlendiği için, buradaki yarışa Avrupa Grand Prix'si deniyor. Avrupa Grand Prix'leri bundan önce İngiltere ve İspanya'da da yapılmıştı.
Hedef 50
Son üç yılın şampiyonu Michael Schumacher bu yıl ilk kez bir yarışta lider olarak mücadele edecek. Sezona kötü başlayan Alman pilot daha sonra peşpeşe birincilikler alsa da, ancak Kanada'da liderliğe yükselebildi. Son beş yarışın dördünde birincilik alan Alman pilotun hedefi, Ferrari renkleri altındaki ellinci Grand Prix zaferini kendi halkının önünde almak olacak. Schumacher burada sekizinci bile olsa 1000 kariyer puanına ulaşacak ki, bu da inanılması güç bir rekor...
Tabii şu anda Alman pilotun en son düşündüğü şey istatistikler. Rakipler bu yıl Ferrari'yi beklenen de fazla zorluyor. Bunu zaten klasmandan da açıkca görebiliyoruz. Schumacher ile en yakın takipçisi Kimi Raikkonen arasındaki puan farkı üç... Geçen yılki puanlama sistemi bile uygulansa Schumacher ile Raikkonen arasındaki fark dokuz puan olacaktı. Oysa geçen yıl bu fark 43 puandı. Sezonun kalan sekiz yarışının büyük çekişme içinde geçeceğine inandığını söyleyen Michael Schumacher, "Bu sekiz yarışın bir kısmını kazanacağız. Ama McLaren ve Williams da kazanacaktır. Şampiyonluk düğümü son yarış Japonya'da çözülürse şaşırmam" diyor.
Monaco'ya benziyor
Nurburgring Pisti otomobillerin aerodinamik yapılarının ön plana çıktığı, hızdan çok yere tutunuşun önem kazandığı yerlerden ve bu özellikleriyle Monaco'yu andırıyor. Schumacher'in son beş yarışta birinciliği kaptırdığı tek yarış da Monaco olmuştu.
Monaco deyince akla Williams geliyor. Sezonun ilk birinciliğini Monaco'da Juan Pablo Montoya ile alan Williams, daha sonra Kanada'da da başarılı bir performans çizdi ve birincilik olmasa bile iki pilotuyla birlikte kürsüye çıktı. Son iki yarışta da pol pozisyonu kazanan Williams böylelikle sezon içinde en büyük çıkış gösteren takım oldu. Williams cephesi şimdi bu başarıların tesadüf olmadığını kanıtlamak arzusunda.
McLaren'de ise gerileme var. Ekibin yeni otomobili MP4-18'i bu haftasonu yarıştırması bekleniyordu. Fakat geçen hafta bunun 20 Temmuz'daki Britanya Grand Prix'sine kaldığı söylendi. Hatta dedikodular yeni McLaren'in ancak sezonun sondan üçüncü yarışı olan İtalya Grand Prix'sine yetişeceği şeklinde. Otomobilin FIA'nın çarpışma testini geçememesi de ayrı bir sorun olarak gösteriliyor. Her şeye karşın McLaren cephesi umutlu. Özellikle yeni puan sisteminde istikrarın çok önemli olduğunu gören McLaren mümkün olduğunca çok puan alıp, rakiplerin yaşayacağı sorunları iyi değerlendirmenin planlarını yapıyor. McLaren'in en büyük sorunu ise sıralama turlarındaki başarısızlık...
Bir veya iki pit-stop
Nurburgring Pisti'ni Monaco'ya benzettik ama tabii burası o kadar yavaş değil. Ayrıca muhtemel hatalarda pilotlar pistten çıksalar bile rahatlıkla yarışa geri dönebiliyorlar. Bu da Monaco ve Budapeşte gibi geçişin neredeyse imkansız olduğu yerlerin aksine az da olsa geçiş imkanı sağlayabiliyor. Çünkü pilotlar daha rahat risk alabiliyor...
Modern Formula 1'de artık geçişlerin büyük bir çoğunluğunun pit-stop'larda olduğu bir gerçek. Nurburgring'de geçmişte takımlar bir veya iki pit-stop stratejisiyle yarışıyorlardı. Örneğin geçen yılki yarışta ilk iki sırayı alan Ferrariler ikişer pitstop yapmayı tercih ederken, üçüncü Raikkonen ile dördüncü Ralf Schumacher tek pit-stop gerçekleştirmişti. Ferrariler en yakın rakiplerine 46 saniye fark atsalar da, yarışın son anları heyecanla izlenmişti.