Schumi'nin sevdiği pist

Formula 1'de sezonun beşinci yarışı olan İspanya Grand Prix'sinin yapılacağı Katalunya Pisti'nin yöneticileri bu hafta sonu Michael Schumacher'e...

BARCELONA - Formula 1'de sezonun beşinci yarışı olan İspanya Grand Prix'sinin yapılacağı Katalunya Pisti'nin yöneticileri bu hafta sonu Michael Schumacher'e bu pistteki üstün başarılarından dolayı bir plaket verecekler. Dört birincilikle bu pistte en çok Formula 1 yarışı kazanan pilot olan Schumacher, bugüne dek burada katıldığı 12 yarışın tümünü puan alarak kapatmış, bunların dokuzunda kürsüye çıkmış, beş kez de pol pozisyonu kazanmış. Bunların hepsi pist rekoru... Alman pilot Katalunya'da en çok puan alan (70 puan), en çok turu lider geçen (289 tur), en hızlı turu yapan (6 yarış) pilot olarak da bu pistin tüm rekorlarını elinde bulunduruyor. Tabii en hızlı tur rekoru da 1.20.355 ile yine Ferrari pilotuna ait...
Schumacher, Ferrari ile ilk birinciliğini de 1996 yılında yine burada almıştı. Aslında bu pistte en çok kazanma rekoru belki de Mika Hakkinen'e ait olacaktı. Fakat burada şans da Michael Schumacher'den yana olsa gerek ki, Hakkinen 2001'de Barcelona'daki peşpeşe dördüncü birinciliğine doğru giderken, otomobili son turda bozulmuş ve birincilik Schumacher'in olmuştu.
Yeni otomobil pistte
Schumacher'in yarınki yarışta geçmişte burada yaşadığı şansa ve özellikle de istikrara ihtiyacı olacak. Ferrari takımı Formula 1 tarihinin en iyi otomobillerinden biri olarak gösterilen F2002 (Son olarak F1 Racing dergisinin yaptığı ankette F2002 tarihin en başarılı F1 otomobili seçildi) ile son kez Imola'da yarıştı ve bu haftasonu yeni otomobili F2003 GA ile başarı arayacak. Yeni otomobilin eskisinden daha hızlı olduğu tartışma götürmez bir gerçek. F2003 daha ilk test sürüşünde bile pist rekorunu kırmıştı. Fakat bu test sürüşlerinde yaşanan motor sorunları ve iki ciddi kaza yeni otomobilin dayanıklığı hakkında şüpheler uyandırmıştı. Ferrari takımı iyice emin olana dek bekledi ve İspanya'da yeni otomobilini kullanmaya karar verdi. Birkaç gün önce test pilotu Luca Badoer otomobili son kez denedi ve yine hiçbir soruna rastlanmadı. Yeni otomobil çok daha güçlü ve Bridgestone yetkilileri yeni dizayn ile lastiklerden daha iyi performans alındığını söylüyorlar. Ferrari cephesi de kendinden emin ve İspanya'dan zaferle ayrılmayı planlıyor. Fakat İtalyan takımının bu kararını kumar olarak görenlerin sayısı da hayli fazla. Özellikle F2002'in Imola'daki yarışta hala en hızlı otomobil olduğunun görülmesinin ardından, İtalyan takımının F2003'ü yarıştırmak için aceleci davrandığına inanılıyor. Özellikle de yeni kurallar hızdan çok dayanıklılığı ödüllendirirken...
Rakibin performans üstünlüğünü kabul eden McLaren cephesi ise, Ferrari 2003'ün ilk sınavında sorun yaşayacağını tahmin ediyor ve böylelikle hem markalar hem de sürücüler klasmanındaki liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Halen sürücüler klasmanında takım arkadaşı Kimi Raikkonen'in arkasında ikinci sırada yer alan David Coulthard, Ferrari'nin son testlerde
bir sorun yaşamamasının yarış için bir ölçü olmayacağını savunuyor. Coulthard'a göre, yarış içindeki şartlar çok farklı ve Ferrari'nin yeni otomobili yarın finiş görmekte zorlanacak. Coulthard mı yoksa Ferrari mi haklı, yarın görülecek. Yalnız Coulthard'ın tezinin aksine, Ferrari, bundan önceki son dört sezonda da yeni otomobili ile verdiği ilk sınavı kazanmıştı. (Spor Servisi)