Schumi'siz hayat güzel olacak mı?

Dünyanın en sevilen motor sporu organizasyonu Formula 1'de yeni bir sezon daha başlıyor. 1950'de Nino Farina'nın Alfa Romeo ile ilk şampiyonluğu yaşadığı yarışlar yarım asrı geride bıraktı ancak popülaritesi her geçen gün artıyor.

MELBOURNE - Dünyanın en sevilen motor sporu organizasyonu Formula 1'de yeni bir sezon daha başlıyor. 1950'de Nino Farina'nın Alfa Romeo ile ilk şampiyonluğu yaşadığı yarışlar yarım asrı geride bıraktı ancak popülaritesi her geçen gün artıyor. Bu yıl efsane pilot Michael Schumacher belki yok ancak otoriteler, son yılların en heyecanlı F1 sezonunun yaşanacağı konusunda hemfikir.
11 takımın 22 pilotla mücadele edeceği 2007 sezonunda yarışlara 17 pist ev sahipliği yapacak. Avustralya'da başlayan, 24-26 Ağustos tarihleri arasında İstanbul'a uğrayacak olan organizasyon, Brezilya'da sona erecek. Belçika takvime bir kez daha dahil edilirken, Avrupa ve San Marino Grand Prix'leri bu sezon yapılmayacak. Formula 1'de gelecek yıllarda takvime Rusya, Hindistan, Singapur yarışlarının eklenmesi bekleniyor.
Schumi'nin yerine Kimi


Büyütmek için tıklayınız

'Grid'deki en büyük değişiklik şüphesiz, son iki yılın şampiyonu Fernando Alonso'nun McLaren'e geçmiş olması. Hakkinen'in şampiyonluklarından bu yana büyük hayal kırıklıkları yaşayan İngiliz ekibi, Alonso'nun yanına genç yetenek Lewis Hamilton'ı getirdi. McLaren'de şanssızlıklardan yakasını kurtaramayan Kimi Raikkonen bu yıl Ferrari'de, Michael Schumacher'in boşluğunu doldurmaya çalışacak. 'Tifosi'leri başarıya taşımak için ter dökecek olan genç Finli, sadece yetenekli bir sürücü değil aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olduğunu da kanıtlamak zorunda.
Alonso'nun gidişinden sonra Renault'da İtalyan Giancarlo Fisichella birinci pilotluğa yükselirken, herkesin merakla beklediği test pilotu Heikki Kovalainen, patronu Flavio Briatore'ye yeni zaferler getirmek için uğraş verecek. Bir diğer yeni isim ise Spyker adına yarışacak olan İsviçreli pilot Adrian Sutil. (Spor Servisi)
Yeni kurallar
  • Formula 1'de 2006 sezonunun son iki yarışında takımların ellerindeki motorlar, gelecek dört yıl da kullanılacak. Takım masraflarını kısacak olan bu uygulama sırasında çok az gelişim çalışmasına izin verilecek
  • 'İki yarışlık motor' kuralı artık cuma antrenmanlarında geçerli olmayacak.
    Böylece pilotlar cuma günü başka, yarışta başka motor kullanabilecek. Cuma günü yapılan iki antrenman seansının uzunlukları da 60'tan 90 dakikaya çıkarıldı.
  • Bu sezon Formula 1'in tek lastik sağlayıcısı Bridgestone olacak. Takımlara her yarış iki çeşit lastik verilecek. Her pilot, cuma günü için dört, hafta sonu içinse 10 lastik alacak.
  • Güvenlik aracı yarışa girdiğinde otomobiller pite girebilmek için, tüm yarışmacıların güvenlik aracının arkasında sıraya dizilmesini bekleyecek. Güvenlik aracı pite dönmeden önce de, bir tur geriden gelip o sırada öndeki otomobillerin arasında bulunan yarışmacılar bu otomobilleri geçip güvenlik aracı çıkmadan önce yarıştaki pozisyonlarını alacaklar.
  • Cuma günleri artık üçüncü pilota izin verilmeyecek ancak tüm takımlar alternatif bir test pilotu kullanabilecek.