Ve şenlik eve dönüyor

Bu sezon sürprizlerle başlayan Formula 1'de, Avustralya ve Brezilya'daki yarışların keyifli geçmesinin en büyük nedeni yağıştı. Hava tahminlerine göre, bu hafta sonu da zaman zaman yağış bekleniyor.

İSTANBUL - Bu sezon sürprizlerle başlayan Formula 1'de, Avustralya ve Brezilya'daki yarışların keyifli geçmesinin en büyük nedeni yağıştı. Hava tahminlerine göre, bu hafta sonu da zaman zaman yağış bekleniyor. Sezonun en beklenmedik olayı, hiç kuşkusuz geçen yılın flaş ekibi Ferrari'nin henüz yarış kazanaması... Geçen yıl 17 yarışın 15'ini kazanarak sadece iki kez geçilen İtalyan ekibi, bu sezon üç yarışta üç kez yenilgiye uğradı. Bu da doğal olarak Ferrari ve şampiyon pilotu Michael Schumacher'in üstündeki baskıları artırmış durumda. Brezilya'dan sonra artık yeni otomobili kullanmaları gerektiğini söyleyen Michael Schumacher'in bu isteği gerçekleşmedi. Yeni otomobil tam anlamıyla hazır olmadığı için, Ferrari Imola'da da geçen yılki otomobili F2002 ile yarışacak. Schumacher her şeye karşın iddialı: "Her zaman çok iyi bir otomobile sahip olduğumuzu söylüyorum. İlk üç yarışta istenen sonuçları alamamamızın nedeni, benim yaptığım birkaç hata ve yarışlardaki olağan dışı şartlardı" diyen Alman pilot, Imola'da hep iyi sonuçlar aldıklarını ve bunu tekrarlamayı umduğunu söyledi. Schumacher bu yıl 24. kez bir Grand Prix'ye ev sahipliği yapacak olan Imola Pisti'ndeki en başarılı pilot unvanını da taşıyor. Şampiyon burada dört kez (1994, 1999, 2000, 2002) birinci olmuştu.
Frenler çok önemli
Imola iki hafta önce koşulan Brezilya Grand Prix'siyle birlikte saat yönünün aksine koşulan iki yarıştan biri... Teknik bir pist olarak bilinen Imola hızlı düzlüklerin ardından orta hızlı ve yavaş geçilen virajlara sahip. Pistin ilk bölümü daha hızlı olsa da daha sonra sık virajlı bölümde pilotların frenlerine hayli yüklenmeleri gerekiyor. Ayrıca bu virajlı bölümde otomobilin yere tutunuşu da çok önemli.
İniş ve çıkışlı bir pist olan Imola'da otomobillerin motor gücü büyük rol oynuyor. Pit giriş ve çıkışı kısa olduğu ve otomobildeki fazla miktar gücü etkilediği için, takımların en az iki, yeni kurallarla birlikte pek çoğunun da üç pit stop yapması bekleniyor.
Sezonun ilk üç yarışının sıcak bölgelerde yapılması nedeniyle Michelin lastiklerini kullanan takımların daha avantajlı olduğu biliniyordu. Fakat sezonun Avrupa'ya dönmesiyle birlikte, avantajın Bridgestone kullanıcılarına geçtiğine inanılıyor. Tabii bu tahmin geçen yılki verilere göre yapılıyor. Michelin yetkilileri ise ısrarla geçen yıldan bu yana büyük ilerleme gösterdiklerini söylüyorlar. Yine de pazar günü Ferrari-Bridgestone ikilisinin favori olduğunu söylemek yanlış olmaz. Michelin'in iddiasının doğru olup olmadığı McLaren ve Williams takımlarının bu yarıştaki performanslarına bakılarak anlaşılacak.
İstikrar sahibi Renault
Sezonun ilk üç yarışının ardından sürücüler klasmanında ilk ikiyi, markalar da da liderliği ele geçiren McLaren de, Ferrari gibi yeni otomobilini kullanmakta pek aceleci davranmıyor. Mclaren'in hedefi yine kazanmak ama bunu başaramayacaklarını anladıklarında en azından puan alarak farkın çok fazla kapanmasına izin vermek istemeyeceklerdir.
İlk üç yarışın ardından bekleneni veremeyen takımlardan Willliams'ın da üstündeki baskı hayli fazla. Hem otomobil hem de pilotlar Juan Pablo Montoya ve Ralf Schumacher şimdilik bekleneni vermekten uzaklar. Hatta Ralf'in gelecek sezon yerini bir başka plota bırakıp bırakmayacağı bile şimdiden tartışılmaya başlandı. Yeni kurallar doğrultusunda yarışlardan önce cuma günleri test yapmayı tercih eden takımlardan Renault, sürücülerin başarılı performansı ve başarılı taktik seçimi ile ilk üç yarışın en istikrarlı takımı oldu. İlk üç yarışta her iki pilotu ile birlikte puan alma başarısını gösteren tek takım olan Renault, aynı performansı San Marino'da da tekrarlamayı hedefliyor.
Imola Pisti'nden bahsederken Ayrton Senna'nın adını da anmamak olmaz. Brezilyalı efsane pilot 1994 yılında burada yaptığı kazanın ardından yaşamını yitirmişti. Senna'nın kazasından bir gün önce sıralama turlarında da Avusturyalı Roland Ratzenberger kaza yapmış ve o da kurtarılamamıştı. Bu iki olayın ardından, pistte yeni güvenlik önlemleri alındı ve o günden bu yana Formula 1'de ölümle sonuçlanan bir kaza yaşanmadı. (Spor Servisi)



Sürücüler klasmanı
1. K.Raikkonen (McLaren)...24
2. D.Coulthard (McLaren)...15
3. F. Alonso (Renault)...14
4. G.Fisichella (Jordan)...10
5. J.Trulli (Renault)...9
6. J.P.Montoya (BMW-Williams)...8
7. R. Barrichello (Ferrari)...8
8. M.Schumacher (Ferrari)...8
9. R. Schumacher (Williams)...8
10. H.H. Frentzen (Sauber)...7
Markalar klasmanı
1. McLaren-Mercedes...39
2. Renault...23
3. Ferrari...16
4. BMW-Williams...16
5. Jordan-Ford...10
6. Sauber Petronas...8
7. BAR-Honda...5