Ya Schumi, ya mucize

Formula 1'de büyük bir çekişmeye sahne olan 2003 sezonu yarinki Japonya Grand Prix'siyle sona eriyor. Suzuka Pisti'nde yapılacak yılın son yarışı hem sürücüler hem de markalar şampiyonunu belirleyecek.

Formula 1'de büyük bir çekişmeye sahne olan 2003 sezonu yarinki Japonya Grand Prix'siyle sona eriyor. Suzuka Pisti'nde yapılacak yılın son yarışı hem sürücüler hem de markalar şampiyonunu belirleyecek. Sürücüler klasmanında Ferrari'nin Alman pilotu Michael Schumacher en yakın rakibi McLaren sürücüsü Kimi Raikkonen'in dokuz puan önünde lider durumda bulunuyor. Schumacher sezon içinde rakibinden daha çok puan kazandığı için puan eşitliği halinde bile şampiyon olacak. Dolayısıyla Raikkonen'in alacağı sonuç ne olursa olsun Schumacher Japonya'da ilk sekize girdiği takdirde şampiyonluğunu ilan edecek. Raikkonen'in şampiyonluğu için ise Schumacher'in puan alamaması, Fin pilotun da birinci olması gerekiyor.
Son 30 yılda tam 13 kez şampiyon son yarışta belli olmuş. Ve bunların yedisinde son yarışa lider olarak gelen pilot pistten boynu bükük ayrılmış. Son olarak 1999 yılında Ferrari pilotu Eddie Irvine, McLaren sürücüsü Mika Hakkinen karşısında dört puanlık farkı koruyamamıştı. Son yarışa en yüksek puan farkıyla gelip de şampiyon olamayan pilot ise İngiliz Nigel Mansell... Mansell 1986 yılında altı puanlık avantajı kullanamamış ve şampiyonluğu Alain Prost'a kaptırmıştı.
Markalarda ise daha büyük bir çekişme bekleniyor. Lider Ferrari
ile en yakın takipçisi Williams'ı sadece üç puanlık bir fark ayırıyor.
Son 37 yarıştan sadece birinden puan alamadan ayrılan Schumacher'in sürücüler şampiyonluğunu kaybetmesi için küçük bir mucize gerekecek gibi görünüyor. özellikle de Alman pilotun Suzuka'daki başarıları göz önüne alınırsa... Suzuka'da son üç yıl dahil toplam beş birinciliği bulunan Schumacher bu pisti çok sevdiğini söylüyor; "Suzuka her zaman için en sevdiğim pistlerden biri olmuştur. Bunun nedeni çok basit. Çünkü burası çok teknik bir pist. Başarı için çok şey talep eden bir yer. Suzuka çok rahat ettiğim bir pist ve burada yarışmak için sabırsızlanıyorum" diyor.
Schumacher bu haftasonu iki hedefleri olduğunu ve sürücüler şampiyonluğu için markalar şampiyonluğunu da kazanmak istediklerini vurguladı.
Williams'da tek hedef
Birleşik Amerika'da büyük hayal kırıklığı yaşayan Williams takımı ise en azından markalar şampiyonluğunu hedefliyor. Indianapolis'te Ralf Schumacher finiş görememiş, Juan Pablo Montoya ise altıncı olarak sürücülür şampiyonluğu şansını yitirmişti. Williams bu yarışın ardından markalardaki liderliğini de kaybetmişti. Montoya ve Williams yetkilileri bu yarış öncesi akıllara gelen bir soruya yanıt vererek, Raikkonen'in şampiyon olması için McLaren'e yardımcı olmayacaklarını söylediler. "Raikkonen benim takım arkadaşım değil. Benden kimse yardım beklemesin" derken, ilk hedefin markalar şampiyonluğunu Williams'a getirmek olduğunu, ikinci hedefinin ise Raikkonen'i geçerek sezonu sürücüler klasmanında ikinci sırada bitirmek olduğunu söyledi.
Raikkonen ise kaybedecek bir şeyi olmadığını söyleyerek, Suzuka'da birinci olmak için elinden geleni yapacağını ve Michael Schumacher'in ne yapacağını düşünmeyeceğini söyledi. Yarışta sürpriz peşinde olan takım ise Renault olacak. Renault cephesi bu pistin kendilerine çok uygun olduğunu düşünüyor. Renault Macaristan'dan sonra burada da bir birincilik alırsa kimse fazla şaşırmayacak.
Suzuka yenilendi
Japonya'da markalar şampiyonasında beşincilik ve sonraki sıralar için de büyük bir çekişme yaşanacak. Son yarış öncesi beş takım markalar şampiyonası beşinciliği için iddiasını sürdürüyor. Sezon boyunca bekleneni veremeyen Sauber, Indianapolis'te kazandığı 10 puanla birlikte toplam puanını 19'a yükseltti ve bir anda klasmanda dokuzunculuktan beşinciliğe yükseldi. Sauber'i BAR ve Jaguar birer, Toyota beş, Jordan da altı puan geriden izliyor.
1962 yılında otomobil üreticisi Honda'nın testleri için inşa edilen Suzuka, Formula 1 takviminde sekiz şeklinde olan tek parkura sahip. 5.807 kilometre uzunluğundaki parkur geçen yılki yarıştan sonra biraz değişikliklere uğradı. 130R adındaki viraj yeniden düzenlendi ve artık pilotlar burayı çok daha hızlı geçebilecekler. Teknik bir pist olarak bilinen Suzuka'da S şeklindeki virajlarda hem otomobilin hem de sürücülerin performansı büyük önem kazanıyor. Tabii lastikler de çok önemli. Suzuka gerek zeminin yapısı gerekse hızlı virajları nedeniyle lastik aşınmasının çok olduğu bir pist. Yarış öncesi tahminlere gore pek çok takım üç pit-stop stratejisini belirleyecek ve ilk pit-stoplar da hayli erken gerçekleştirilecek.

Sürücüler klasmanı
1. M. Schumacher (Ferrari) 92
2. K. Raikkonen (McLaren) 83
3. J.P. Montoya (BMW-Williams) 82
4. R. Schumacher (BMW-Williams) 58
5. R. Barrichello (Ferrari) 55
6. F. Alonso (Renault) 55
7. D. Coulthard (McLaren) 45

Markalar klasmanı
1. Ferrari 147
2. Williams-BMW 144
3. McLaren-Mercedes 128
4. Renault 84
5. Sauber 19