Avrupa e-ticarete nasıl bakıyor?

Datamonitor firması tarafından tüm Avrupa'da
yapılan araştırma, e-ticaret kitlesinin profilini ortaya koyuyor.

Datamonitor firması tarafından tüm Avrupa'da
yapılan araştırma, e-ticaret kitlesinin profilini ortaya koyuyor. Sonuçlara göre elektronik ticarete ısındırılacak kesim, alışverişe sıcak bakanlardan çok çok daha fazla.

Direnişçiler(%50)
Bilmeyenler(%9)
Fantomlar(%27)
Ortayolcular(%8)
Öncüler(%6)

Bırakın internetten bir şey almayı, internete dahi bağlanmıyorlar. Bu grup aynı zamanda potansiyel pazar için en büyük umutlardan birisini oluşturuyor.
İnternette dolanıp duruyorlar, alışveriş yapılabildiğini de biliyorlar ancak bir türlü cesaret edip ilk alışverişi yapamıyorlar. Müşteriye en yakın grup da bu.
Alacakları ürün ya da hizmetle ilgili tüm bilgileri internetten alıyor ancak ürünü mutlaka gidip dükkândan alıyor. Zamanla ortayolcular grubuna katılıyorlar.
İnternetten alışveriş yapıyorlar ancak ya çok nadir, ya da çok küçük meblağlarda.
Mümkün olan her türlü alışverişi internetten yapıyorlar. E ticaret siteleri en çok onları seviyor. Geleceğe ait planların tümü bu gruba bakılarak yapılıyor.