Dijitalleşen dünyada internet kullanımı artıyor

Dijitalleşen dünyada internet kullanımı artıyor
Dijitalleşen dünyada internet kullanımı artıyor
Türkiye'de internet kullanımı oranında da ciddi bir artış yaşanıyor. Araştırma şirketi BAREM'in verilerine göre ülke genelinde kişisel internet kullanımı yüzde 56'ya ulaşmış durumda. Toplam nüfusun yüzde 43'ü ise interneti cep telefonundan kullanıyor.

Dijital dünyada hemen her şey için internette arama yapıyoruz! Dünya hızla dijitalleşiyor. İnternetin hızla yayılması, cihaz teknolojisinin gelişmesi ile hayatlarımız da büyük bir hızla değişiyor. Çok değil 10 yıl öncesine kadar pek çok işi daha uzun zaman ve uğraşla gerçekleştirirken bugün bazen tek tuşla halledebilir durumdayız.

Türkiye’de internet kullanımı oranında da ciddi bir artış yaşanıyor. Araştırma şirketi BAREM’in verilerine göre ülke genelinde kişisel internet kullanımı yüzde 56’ya ulaşmış durumda. Toplam nüfusun yüzde 43’ü ise interneti cep telefonundan kullanıyor.

Yine BAREM verilerine göre, akıllı telefonları artık neredeyse bilgisayar olarak kullanıyoruz. Tüketiciler, akıllı telefonların çok pahalı olduğunu düşünseler de zaman içinde akıllı telefonların performansının o parayı hak ettiğini düşünüyor.

Tüketiciler, akıllı telefonları ile sadece konuşmak ve mesajlaşmakla kalmıyor internet, eğlence, iş takibi, sosyal medya gibi birçok alanda da kullanıyor.

BANKACILIK VE ALIŞVERİŞ ONLINA'DA BÜYÜYOR

İnternet bankacılığını benimsedik, kullanıcı oranları her geçen gün artıyor. E- ticaretteki hızla büyüme ve çeşitlenmesiyle internetten alışveriş her geçen gün artıyor, bu alandaki girişimler de... TÜİK’in verilerine göre internet üzerinden alışveriş mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı %30.8’e ulaşmış durumda. İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin 2013 yılı Nisan ile 2014 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde %51,9’u giyim ve spor malzemesi, %27’si ev eşyası (Mobilya, oyuncak, beyaz eşya vb.), %26,8’i seyahat bileti, araç kiralama vb., %24,9’u elektronik araçlar (Cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı vb.), %15,9’u kitap , dergi, gazete (e-kitap dahil) aldı. 

Dijital hayattaki varlığımız sadece online alışveriş ile sınırlı değil. Tüm bu alımların yanında konser, sinema , maç vb. biletlerimizi internetten alabiliyoruz. Gideceğimiz yerlere en kısa yoldan-minimum trafikte gitmek üzere navigasyon araçları ya da aplikasyonları kullanıyoruz…

Oturduğumuz yerden yapabildiklerimiz hızla artarken, günlük yaşam içinde de gelişen teknolojinin sağladığı pek çok kolaylığı görüyoruz. Sinemalardaki kiosklardan sıra beklemeden biletlerimizi alabiliyor, market kasalarında beklemektense dijital kasalarda kendi işimizi kendimiz halledebiliyoruz.

DİJİTALLEŞMEYİ BENİMSEDİK Mİ?

Peki hayatımızın her anında olan ve elimizin altındaki her şeyi kolaylaştıran dijital hayatın ne kadar içindeyiz? Son sürüm cihazları kullanmak dijitalleşmeyi benimsediğimiz anlamına geliyor mu? Türkiye’de dijitalleşme hızlı ancak birey nezdinde uygulamaya pek yanaşmıyor. Marketlerde jet kasalar yerine uzun kuyruklar tercih ediliyor, sinemalarda anında hizmet veren kiosklar yerine gişelerde beklenebiliyor. Ancak deneyim arttıkça, faydalarını bizzat yaşayınca dijitalleşmeye adaptasyon da hızlanıyor.

DİJİTAL HAYATI YAŞAMAK İÇİN SÜREÇ GEREKİYOR

İnternette en fazla yapılan işlemlerden biri ‘aramak’. Gideceğimiz yerlerin adresi için, bilgi için sıklıkla arama yapıyoruz. Hediye seçerken, örneğin bir doktor hakkında daha fazla bilgi edinmek için, bulunduğumuz şehirde, semtte bize en yakın kuaförü bulmak için, restoran seçmek için ilk başvuru kaynağımız internet!

Kullanıcıların aramalar aracılığıyla sıklıkla etkileşimde bulunduğu Yellow Pages’in Genel Müdürü Semin Özmoralı’ya göre Türkiye dijitalleşmeyi benimseme yönünde adımlar atıyor, eldeki arama verileri de bunu ortaya koyuyor, ancak dijital hayatı yaşama yolunda atılacak adımlar var; ‘ Kullanıcılar hastanelerden restoranlara benzincilerden bankalara kadar birbirinden farklı firmalara Yellow Pages’ten ulaşmaya çalışıyor. Anneler günü hediyelerini Yellow Pages’ten firma arayarak seçiyor, seçmen listesine ulaşmak için muhtarlıklara ulaşıyor. Türkiye’de dijitalleşmenin günlük yaşamda da uygulanabilir hale gelmesi bir süreci de beraberinde getiriyor. Genç nüfus buna adapte olmuş durumda fakat anne-babalar, orta yaş üzeri kullanıcılar sisteme henüz tam olarak adapte olabilmiş değil. Biz de Yellow Pages olarak kullanıcılara anında istedikleri bilgiyi sunabiliyoruz. Dijital hayata daha kolay entegre olmalarında için farkındalık yaratmaya çalışıyoruz.”

NE ARIYORLAR?

Online firma rehberi Yellow Pages’in verilerine göre arama oranları mevsime, gündeme, yaş ve cinsiyete göre değişiyor. Yaz mevsiminde kışa göre daha çok aranan sektörler %55 öğrenci yurtları, %40 pansiyonlar, %27 araç kiralama, %25 halı kilim yıkama, %91 plajlar ve %72 kamp alanları ve kamp malzemelerine dağılmış durumda… En çok arama pazartesi, en az ise pazar günleri yapılıyor. Hafta başında %18 oranıyla en çok doktorlar aranıyor. En düşük arama ise yüzde %7 oranıyla pazar günleri yapılıyor. Tüm ziyaretler içerisinde erkek kullanıcı oranı: %58.8, kadın oranı: %41.2. Kadın ziyaretçilerin favori yeri ise güzellik merkezleri. Özellikle pazar günleri internet veya aramalardan haftanın diğer günlerine göre daha uzak duruyoruz. Yaklaşık 14 milyon ziyaretçinin yaklaşık 8 milyonu 18-34 yaş aralığında. En çok kullanım 25-34 yaş aralığındaki kullanıcılar tarafından yapılıyor.