'Webrazzi Mobil 2015'te mobile dönüş ve geleceği konuşuldu

'Webrazzi Mobil 2015'te mobile dönüş ve geleceği konuşuldu
'Webrazzi Mobil 2015'te mobile dönüş ve geleceği konuşuldu
Mobil pazarlama, reklam ve ilgili teknolojiler konularındaki ilerlemelere liderlik eden ve mobil pazara yön vermeyi hedefleyen MMA Türkiye, 14 Nisan tarihinde düzenlenen Webrazzi Mobil 2015'te mobildeki gelişmeleri ve gelecekteki durumu değerlendirdi.

Moderatörlüğünü Mr. Lama Kurucu Ortağı Fırat Ertem’in üstlendiği oturumda; MMA Türkiye Başkan Yardımcısı ve Mobilike Genel Müdürü Volkan Biçer, Vivaki Türkiye Digital Başkan Yardımcısı Kağan Yıldızalp ve Radikal Ürün Müdürü Ömür Bali; mobildeki gelişmeleri ve mobilin gelecekteki durumunu hakkında görüşlerini ve dataları paylaştığı konuşmalarıyla yer aldı.

MMA Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Mr. Lama Kurucu Ortağı Fırat Ertem; "2009 yılında 3G ihalesi ile birlikte 2015’in bu gününe kadar 58 milyon 3G abonesine ulaşılmış durumda. 26 Mayıs’taki 4G ihalesiyle birlikte interneti mobil üzerinden daha hızlı alıyor olacağız, bu da bizim içerik ve diğer platformlarımızı destekleyecek olumlu bir gelişme olacak" dedi.  Ertem; 2020 yılında 50 milyar cihazın birbirine bağlanacağını söyledi.

"TRAFİĞİN YÜZDE 60'I MOBİLDEN"

Radikal’i ziyaret eden tekil kullanıcı sayısının 4 sene önce 120 bin iken bugün  günde 2,5 milyon tekil kullanıcı seviyelerine ulaştığını söyleyen Radikal Ürün Müdürü Ömür Bali, trafiklerin %60’ının mobil kanallar üzerinden geldiğini belirtti. Bali, "Türkiye’de 1,4 milyar Türk Lirası reklam yatırımı gerçekleşirken bunların sadece %2’si mobile ayrılıyor.  Radikal olarak kullanıcıların ihtiyaçlarını mobil ya da masaüstü diye ayırmadan ele alıp kullanıcılar ile mobil kanal üzerinden kurulan ilişkiyi daha akıllı hale getirmeye çalışıyoruz" dedi.

MMA Türkiye Başkan Yardımcısı ve Mobilike Genel Müdürü Volkan Biçer, reklamveren tarafının sıkıntılı bir süreç geçirdiğini, bu sürecin mobile hızlı bir geçişten kaynaklandığını söyledi. Biçer;  bu geçiş sürecinde reklamverenin  kullanıcı ya da yayıncı kadar hızlı adapte olmasının zor olduğunu, böyle bir durumda sosyal medyada yapılacak ufak bir yanlışın çok büyük hatalara yol açabileceğini belirtti. Aynı zamanda Türkiye’de son 1,5 yıl içerisinde mobil uygulama kalitesinin arttığını ve güzel uygulamaların yapıldığını ve datayı iyi kullanan, kullanımını kolay sunan markaların daha başarılı olduğunu söyledi.

Hayatımızın içerisinde çok fazla ekran olduğunu, günümüzün çok büyük kısmını buralarda geçirdiğimizi belirten Vivaki Türkiye Digital Başkan Yardımcısı Kağan Yıldızalp ise; bir gün içerisinde 111 dakikamızı televizyona ayırırken 132 dakikasını mobile ayırdığımızı ve bunun da mobilin en güçlü reklam alanı olduğunun bir örneği olabileceği söyledi.  Yıldızalp; " Otomotiv sektöründe satın almalarda mobil araştırmalar, 2013 yılında % 13 oranında iken, günümüzde bu oran % 48’lere kadar ulaştı.  Mobilde başarılı sonuçlar almak için hedeflemeler iyi ve mikro bir şekilde yapılmalı" dedi.