Yahoo'da yeni dönem

İnternetin en popüler sitelerinden birisi olan Yahoo, edindiği başarı sonucunda aynı zamanda herkesin model olarak da örnek...

İnternetin en popüler sitelerinden birisi olan Yahoo, edindiği başarı sonucunda aynı zamanda herkesin model olarak da örnek aldığı sitelerden. Ancak bu yıkılmaz kale bile son birkaç yıldır kötü gidişten kendisini kurtarabilmiş değil. Azalan reklam gelirleri ve yatırımcıların artık reel kâra endeksli hale gelmesi sebebiyle Yahoo, önce içeriğinin en hararetli bölümlerini ücretli hale getirdi, ardından ana işi olan adres dizini bölümüne ücretli ve sponsorlu listelenme seçeneği koydu. Yapılan son iki açıklamaysa küçülme ve hedef değiştirmeye gidildiğini gösteriyor. Yaklaşık 400 kişinin işten çıkarılacağını açıklayan yönetim, aynı zamanda 44 iş kolunu da 6'ya indireceğini belirtti. Yahoo'nun yeni bölümleri ticaret, iletişim, medya, erişim ve kurumsal başlıklarını taşıyacak. Bütün bu önlemler firmanın gelir modelindeki reklam payını yüzde 50'ye indirmiş olacak.