3. Boğaz Köprüsü'nün ayakları 90 metreyi geçti

3. Boğaz Köprüsü'nün ayakları 90 metreyi geçti
3. Boğaz Köprüsü'nün ayakları 90 metreyi geçti

3. Boğaz Köprüsü’nün her iki yakadaki ayaklarının uzunluğu 90 metreyi geçti. DHA 24 saat esasıyla aralıksız çalışılan şantiyeleri görüntüledi. Sarıyer’in Garipçe Köyü ile Beykoz’un Poyrazköy arasında yer alan 3. Boğaz Köprüsü’nün temeli 29 Mayıs 2013’te atıldı. Halen köprü, Kuzey Marmara Otoyolu (Odayeri-Paşaköy arası ve bağlantı yolları) ile Asya ve Avrupa yakasındaki viyadüklerin yapım çalışmaları aralıksız sürüyor.

Günde 2-3 metre yükseliyor

Çoğunluğu Türk mühendislerin görev yaptığı şantiyede aralarında Japonların da olduğu yabancı mühendisler de buluyor. Hummalı bir çalışmanın sergilendiği köprü ayaklarında sürekli beton dökümü gerçekleştirilerek günde 2-3 metre yükselmesi sağlanıyor. Bir kule ayağında 65 işçi çalışıyor. Köprüde her iki yakada ayakların uzunluğu 90 metreyi geçmiş bulunuyor.

Hedef 2015
Yap-İşlet-Devret modeliyle ihalesi yapılan Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil) Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü dahil) kesimi için 15 Mayıs 2013 tarihinde sözleşme imzalandı. Proje kapsamında yer alan 3. Boğaz (Yavuz Sultan Selim) Köprü’sünün 2015 yılı içinde tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.
3. Boğaz Köprüsü 58.4 metrelik tabliye genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 m. ana açıklığı ile üzerinde demiryolu geçişi olan dünyanın en uzun ve 320 m. kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kulesine sahip köprüsü olacak.