62 bin öğretmen kadrolu oldu, dört öğretmen hariç!

62 bin öğretmen kadrolu oldu, dört öğretmen hariç!
62 bin öğretmen kadrolu oldu, dört öğretmen hariç!

Atanamayan veya sözleşmeli olarak görev yapan öğretmenler, haklarını eylemlerle aramıştı.

Haber: CAN GÜLERYÜZLÜ /ANKARA / Arşivi

Sözleşmeli öğretmenlerin kadroya geçirilmesi uygulaması kapsamında 62 bin öğretmen kadrolu olurken, sadece 4 öğretmenin, o da başvurmayı unuttukları için geçemediği ortaya çıktı.
Milli Eğitim Bakanlığı , Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ’ın 97 bin sözleşmeli personeli kadroya alacaklarını açıklamasının ardından 62 bin sözleşmeli öğretmeni geçici başvuruları doğrultusunda kadroya aldı. Ancak aynı statüdeki 4 öğretmen ortada kaldı. 4 öğretmen geçiş başvuruda bulunmayı unuttu. Bakanlık şimdi bu öğretmenler için çözüm arıyor.

MEB bu kez ‘yoğurdu üfleyerek yiyecek’

MEB’in verilerine göre bünyesinde 739 bin 595 kadrolu öğretmen 69.415 de eğitim kurumu yöneticisi bulunuyor. Bakanlığın, şu anda ek 127 bin öğretmene ihtiyacı varken, atama bekleyen öğretmen sayısı ise 215 bin civarında. Her yıl atanamayan öğretmen sayısına binlerce yeni kişi eklenirken, Bakanlık üzerinde uzun zamandır çalıştığı ‘Ulusal Öğretmen Stratejisi’yle soruna çözüm bulma amacında.
Bakanlığın en çok eleştirildiği konuların başında gelen, ‘uygulamaya konulan çalışmaların kısa vadede hazırlanması ve alelacele hayata geçirilmesi’ yönündeki tutumu öğretmen çalışmasında tersi bir süreç izliyor. Ömer Dinçer’in bakanlığın ilk dönemlerinde bazı üniversitelerin eğitim fakülteleriyle yürütülen çalışmaların tam olarak hayata geçirilmesi süresi birkaç yıl olarak değil 15-20 yıl olarak öngörülüyor. Sorunun büyüklüğü göz önüne alındığında ‘gerçekçi’ bir bakış açısı olarak değerlendirilen bu zaman diliminde, “hangi alanda ne kadar öğretmene ihtiyaç olacağının tespit edilmesi, yeni bir kariyer planlaması çerçevesinde öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin sağlanması, öğretmen yetiştirme yöntemlerinin ve öğretmen adaylarının stajlarının yeniden değerlendirilmesi, öğretmen seçme yerleştirme ve yer değiştirme süreçlerinin gözden geçirilmesi, öğretmenlerin çalışma şartları ile özlük haklarının iyileştirilmesi” hedefleniyor.
Çalışmalar kapsamında bölge il düzeyinde 10 yıllık süreyi kapsayan öğretmen istihdamına ilişkin arz/talep analizleri yapılırken, YÖK’le işbirliği kapsamında öğretmen yetiştiren kurumların kontenjan tespitlerinde arz talep dengesi de göz önünde bulundurulacak. Alan bazında öğretmen ihtiyacı tespit edilmesi sonunda öğretmenlik mesleğini tercih edecek öğretmen adaylarına, alan bazında tercihlerinde kullanabilecekleri ihtiyaç bilgisinin ulaştırılacak; böylelikle öğretmenlik mesleğini tercih edecek kişiler, kariyer planlamalarında kullanabilecekleri bilgiye sahip olacak.