Adrenalini yüksek bir yaratıcılık yarışması

Adrenalini yüksek bir yaratıcılık yarışması
Adrenalini yüksek bir yaratıcılık yarışması
Yarın gece Zorlu PSM'de sahiplerini bulacak "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri"nde Radikal de Canlı Kırmızı adıyla bir ödül verecek.

Reklamda yaratıcılığı, başarıyı ödüllendiren ‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ yarın on birinci kez sahiplerini bulacak. Sadece gazete ve dergi reklamlarının katıldığı, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklam verenlerin yer aldığı bir yarışma... Hürriyet gazetesinin düzenlediği Kırmızı Ödülleri’nin içinde çok özel bir bölüm de Radikal Canlı Kırmızı. Ödül törenine özel bir heyecan katan, katılımcılığı arttıran bu ödülleri, Hürriyet Pazarlama Direktörü Birim Gönülşen ile konuştuk.
‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ ikinci 10 yılına girdi. Yarışmayı ve amacını kısaca anlatabilir misiniz?
Dünyada yapılan bütün araştırmalar bir reklamın etkili olabilmesi için yaratıcı olması gerektiğini gösteriyor. Biz de 11 yıldır aynı stratejiyle yaratıcılığı destekliyor ve teşvik ediyoruz. Bugüne kadar 791 firma ve 7.781 ilan yarıştı, 133 reklamcı jüride görev üstlendi. Basın reklamlarında yaratıcılığın arttırılmasını özendiriyor, reklam ajanslarının, çalışanlarının, reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendiriyor ve Türkiye ’nin dört bir yanından reklamcıların bir araya gelerek son bir yılın en yaratıcı işlerini kutlamalarına olanak sağlıyoruz.
Geçen senelerle karşılaştırdığınızda bu sene bir farklılık var mı?
Kırmızı Ödül Töreni, bu yıl tarihinde ilk defa, yaza merhaba dediğimiz haziran ayında düzenleniyor. Ayrıca bu yıl en büyük farklılık Kırmızı Bölge ve Kırmızı Ödülleri tören organizasyonu ilk defa bir arada gerçekleştiriliyor. 10 yılı geride bırakan Kırmızı markasını bu yıl reklam verenlerle çok farklı bir şekilde buluşturuyoruz. Taşıdığımız sorumluluğun bilinci ve gururu ile standart medya ve reklam önerilerinin çok dışında farklı ve yaratıcı projeler hazırlıyoruz. Reklam verenlerin ve markalara özel projeler geliştirildiği için sponsorların çok etkin olabileceği, canlı reklam alanlarının yaratıldığı yenilikler var bu sene. Ayrıca Zorlu Performans sanatları merkezinde şık ve rafine bir geceye imza atmaya hazırlanıyoruz.

Yaratıcılık ve kalem

Ödül Töreni günü düzenlenen ismi gibi ‘canlı’ bir yarışmanız daha var. Radikal Canlı Kırmızı’yı anlatır mısınız?
Radikal Canlı Kırmızı yarışması sadece Kırmızı’ya katılan ajanslara açık bir yarışma. Bu, bir ilan eskizi tasarlama çalışması. Bir brief konusu belirleniyor ve yarışma anına kadar gizli tutuluyor. Kırmızı ödül töreninin olduğu gece katılımcılar ödül töreninin yapılacağı mekâna biraz daha erken geliyorlar. Kırmızı’ya katılan ajanslardan biri yazar diğeri çizer ikişer kişilik ekipler katılıyor. Onlara ayrılan alanda brief konusu açıklanıyor ve iki saat içinde bir gazete ilanı eskizi hazırlamaları isteniyor. Üstelik bu eskizi hazırlarlarken sadece yaratıcılıklarını ve kağıt kalem kullanmalarına izin veriliyor. İnternete girmeleri veya herhangi bir kaynaktan faydalanmalarına izin verilmiyor.
‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ içinde farklı kategoriler var. Radikal Canlı Kırmızı nerede duruyor, nasıl bir ruhu var? Daha çok kimler katılıyor, ne tür işler çıkıyor?
İsmi gibi canlı, spontan, dinamik ve adrenalini yüksek çok yaratıcı bir yarışma. Çok açık, yalın ve anlaşılır bir brief sunuyoruz, yol haritalarını çiziyoruz. Yaşamın içinden, herkesi ilgilendiren, ortak bir konu seçmeye özen gösteriyoruz. Katılımcıların hızlı ve bir o kadar da kendinden emin adımlarla ilerlemesi çok önemli çünkü hiçbir ön hazırlık olmadan, sadece 2 saat içerisinde bir reklam eskizi hazırlamaları gerekiyor. Bence onları ilk etapta en çok zorlayan konu kafalarında uçuşan birçok güzel fikirden en kısa sürede bir tanesine yoğunlaşıp yol almaya başlamaları. Yaratıcılığın önüne geçemezsiniz ve durduramazsınız. Önceki yarışmalarda sürenin bitimine çok az kala fikrini değiştirip silbaştan çizime başlayan ve ödül kazanan yarışmacılara da şahit olduk. Seri olmak çok önemli. Bu yarışmaya katılanlar da dahil tüm reklamcı dostlarımız kendi hayatlarında devamlı bir şeyleri yetiştirmek, seri olmak, kısa sürede kaliteli işler ortaya koyma refleksine sahip .
Reklam sektörüne girmeyi hedefleyen üniversite öğrencileri için özel projeleriniz var mı?
Genç Kırmızı Ödülü sadece üniversite öğrencilerine yönelik bir kategori. Reklamcılık Vakfı işbirliğiyle yapılan Genç Kırmızı’ya bu yıl, 28 üniversitenin 36 fakültesinden 277 öğrenci 126 reklamla katıldı. Öğrencilere desteğimiz bununla sınırlı değil. Kırmızı ekibi, üniversitelere giderek reklam sektörüne girme planı yapan öğrenciler için özel çalışmalar düzenliyor. Her yıl ülke genelinde 20 civarında işletme ve güzel sanatlar fakültelerinde Kırmızı Sergiler, yine birçok fakültede tam günlük ‘Kampüste Canlı Kırmızı’ atölye çalışmaları ve Reklamcılık Vakfı’yla beraber sadece üniversitelere açık olan Genç Kırmızı yarışmaları düzenliyoruz. Biz de bu sektöre gönül vermiş, kariyerinin başında olan veya henüz eğitimine devam eden gençleri bu şekilde destekliyoruz.
Sonuç olarak reklam sektörünün profesyonelce bir araya geleceği bu gecenin çok farklı, yaratıcı ve eğlenceli olacağını düşünüyoruz. Öyle mi?
Kesinlikle! Konukların her sene olduğundan daha farklı hislerle ve edinimlerle ayrılması ve çok eğlenmelerini arzuluyoruz.