Afrika sıcağında susuz kalmayın

Afrika sıcağında susuz kalmayın
Afrika sıcağında susuz kalmayın

Serinlemenin en güzel yöntemi Ayvalık?ın serin sularına dalmak. Kırmızı mercanlar, süngerler ve amforalarla kaplı Ayvalık?ta 24 ada ve 60?a yakın dalış noktası var. Bölgede bu yıl 10 bine yakın kişinin dalış yapacağı tahmin ediliyor. FOTOĞRAF: EMRAH ELMAS / AA

ANKARA - Hava sıcaklıkları yurt genelinde artarken Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Rasim Küçükusta, sıcaklıklarla beraber yaz aylarına özgü hastalıklardan olan ‘dehidratasyon’ (vücudun susuz kalmasına) karşı dikkatli olunması gerektiği konusunda uyarıda bulundu.
Prof. Dr. Küçükusta’nın verdiği bilgiye göre vücudun susuz kalmasının  iki nedeni var. İlk neden kusma ve ishaller, aşırı terleme ve yüksek ateş gibi sebeplerle fazla sıvı kaybedilmesi; diğer neden bulantı ve iştahsızlık gibi nedenlerle yeterince sıvı alınamaması. Yeteri kadar sıvı alınmadan yapılan egzersiz de dehidratasyona yol açabiliyor. Vücut ağırlığının yüzde 1-2’ sinin kaybedilmesi hafif dehidratasyon, bunun yüzde 10-15’i bulması  ağır dehidratasyon ve bu ölüme kadar giden önemli bir problem.
Vücudun susuz kalmasının ilk belirtilerinden biri kan basıncının (tansiyonun) düşmesi ve kalp atışlarının hızlanmaya başlaması. Susama hissi, halsizlik, uyku hali, baş ağrısı, baş dönmesi, çarpıntı, idrar miktarının azalıp renginin koyulaşması, cilt kuruluğu ve terlemenin ortadan kalkması, bebeklerde ise bıngıldakların içeriye doğru çökmesi dehidratasyon belirtileri.
Küçükusta’nın su kaybını önlemek için önerileri şunlar: “Çok gerekli değilse sokağa çıkmayın (özellikle saat 11.00-16.00 arası), açık renk, bol, pamuklu kıyafetler giyin, güneş altında efordan kaçının, bol su, ayran, soda veya sporcu içecekleri için, meyve, sebze  yiyin, alkol kullanmayın, fazla kahve ve çaydan uzak durun.” (anka)