Anadil raporu: Kürtlerin kitaplarda adı yok

Anadil raporu: Kürtlerin kitaplarda adı yok
Anadil raporu: Kürtlerin kitaplarda adı yok
Haber: AYÇA ÖRER - ayca.orer@radikal.com.tr / Arşivi

Türkiye ’de Anadilde Eğitim Sorunu: Zorluklar, Deneyimler ve İki Dilli Eğitim Modeli Önerileri’ çalışmasını anlatan raporun hazırlayıcılarından Doç. Dr. İlhan Kaya, “Kürtçe seçmeli ders için ortada somut bir şey yok. Ders kitaplarında Kürtlerin adını kullanmaya korkuyoruz. Belki daha da öteye giden bilinçaltında korkular var” diyor.
Kürtçe seçmeli eğitime geçilmesinin ardından altı aylık bir çalışmayla Türkiye’deki uygulamayı masaya yatıran Uluslararası Kültürel Araştırmalar Merkezi’nden (UKAM) Doç. Dr. İlhan Kaya ve Yrd. Doç. Hasan Aydın dünyada iki dilli eğitim yapan 55 ülke modeli inceledi. Hazırladıkları raporu Radikal için değerlendiren Doç. Dr. İlhan Kaya, “İlk sorun anadilde eğitim konusunda yok denilecek kadar az çalışma olmasıydı. Neredeyse hiçbir şey yok. Ortak hafıza oluşturacaksanız, çok kültürlülük dedikleri bir literatür bulamıyorsunuz” dedi. Kaya Kürtçe seçmeli ders verecek öğretmenler konusunda da seviyeyi ölçecek merci olmadığını söyledi.