Ankara'ya metro müjdesi

Ankara'ya metro müjdesi
Ankara'ya metro müjdesi
Erdoğan, 11/12/2013 tarihi dolayısıyla 113 açılış yaptı, Ankara'da Batıkent-Sincan metro hattının yılbaşında seferlere başlayacağını açıkladı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan , Batıkent-Sincan metro hattının deneme sürüşüne katılarak, metro hattının yılbaşından itibaren seferlere başlayacağını açıkladı. Erdoğan ayrıca 11/12/2013 gününe denk getirilen, 113 toplu açılış yaptı.
Erdoğan beraberinde Ulaştırma ve Habercilik Bakanı Binali Yıldırım ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’le birlikte dün Ankara’da Batıkent-Sincan metro hattında inceleme yaptı. Metroların, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na 25 Nisan 2011’de devredildiğini anımsatan Başbakan Erdoğan, Ankara’da devam eden Batıkent-Sincan, Kızılay-Çayyolu ve Keçiören-Tandoğan metro hatlarına ilişkin şu bilgileri verdi:
“Batıkent-Sincan hattının uzunluğu 15.5 kilometredir, bu aradaki istasyon sayısı 11. Yer teslim tarihi 28 Şubat 2012. Sözleşmesine göre işin inşaat kısmının tamamlanma tarihi 27 Şubat 2014. Elektromekanik ve sinyalizasyon dahil hattın normal bitiş tarihi 2014 sonuydu, hat bir yıl erken bitirilmiş oluyor.
Ayrıca Kızılay-Çayyolu metrosu hattının normal bitiş tarihi 2014 sonuydu, onu da inşallah bir yıl önce bitirmiş olacağız. Bir diğer hat Tandoğan-Keçiören arasındaki metro hattı. Hattın 2014’te bitirilmesi hedeflenmektedir, onu da 2014’ün sonuna gelmeden bitirmeyi hedefliyoruz.”
Başbakan Erdoğan, yapımı devam eden Çayyolu Metrosu’nun Milli Kütüphane önünde bulunan istasyonunda bilgi aldıktan sonra Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nca yapımı tamamlanan 113 eserin toplu açılış töreninde konuştu. Erdoğan, Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın tarihe endeksli açılış törenlerini dört yıldır sürdürdüğünü, 2010 yılında 110, 2011 yılında 111, 2012’de 112 eseri ve hizmetin açılışını yaptıklarını hatırlattı.

Açılan eser ve yatırımların bedeli 2 milyar 250 milyon lira

Başbakan Erdoğan, açılışı yapılan 113 eser ve hizmetlerin toplam yatırım bedelinin 3 milyar 250 milyon lira olduğunu belirterek, Kahramanmaraş Adatepe Barajı, Bingöl Gülbahar Barajı, İzmir Burgaz Barajı ile Şanlıurfa Suruç Ovası pompa sulaması sağ ve sol sahil ana kanalı ile taş basan depolamasını da hizmete aldıklarını kaydetti. “Biz eserlerimizle konuşan bir iktidarız” diyen Başbakan Erdoğan, şöyle devam etti:
“Bugün Türkiye ’nin hangi iline, hangi ilçesine, hangi mezrasına, insanımızın yaşadığı, nefes aldığı hangi yöresine giderseniz gidin orada mutlaka bizim iktidarımızın bir eserini, hizmetini, projesini, yatırımını muhakkak görürsünüz.”
Başbakan Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin en büyük içme suyu temin projesi olan Melen sisteminin birinci aşamasını geçen yıl resmen hizmete sunduklarını hatırlatarak, “Hizmet yerine laf üretenler karada yol yapamazken biz denizin altından tünel açıyoruz” dedi.
Hazreti Mevlana’nın “Kâmil Odur ki koya dünyada bir eser / Eseri olmayanın yerinde yeller eser” deyişini hatırlatan Başbakan Erdoğan, “Onun için biz, gecemizi gündüzümüze katıp eser üretmeye, eser inşa etmeye kendimizi adadık ve bu yolda devam ediyoruz. Başkaları gibi kuru bir milliyetçilik, kuru bir cumhuriyetçilik yapmıyoruz. Hamaset değil, iş üretiyoruz, hizmet üretiyoruz, eser üretiyoruz” diye konuştu.

Video konferanslı açılış

Törende Başbakan Erdoğan’ın konuşmasının ardından video konferans sistemiyle sırasıyla bağlantı kurulan Şanlıurfa, Kahramanmaraş, Balıkesir, İzmir ve Kırklareli’nde Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından yapılan tesislerin açılışı gerçekleştirildi. Canlı bağlantı yapılan illerin valileri, açılışı yapılacak tesisler hakkında bilgi verdi.

‘Padişahlar yapamamıştı’


Erdoğan, asırlık rüyaları bir bir gerçekleştirdiklerini, 153 yıllık rüya olan Marmaray’ı bir gerçeğe dönüştürdüklerini belirterek, şöyle konuştu:
“İşte Konya’da Mavi Tünel, bir başka rüya, bir başka asırlık proje, onu da biz tamamladık. İşte Çine Adnan Menderes Barajı, hamdolsun onu da tamamlamak bize nasip oldu. Aydınlı kardeşlerimiz iyi bilir, Aydın asırlardan beri suya hasretti, Aydınlılar ilk defa 1869 yılında dönemin padişahı Abdülaziz’e yerleşim yerlerine bir baraj yapılması talebinde bulunmuşlardı. Ancak bu talepleri ne Abdülaziz ne de ondan sonraki padişahlar tarafından karşılanamadı. Aradan beş padişah geldi geçti, Osmanlı dönemi sona erdi, Cumhuriyet kuruldu, aradan 59 hükümet geldi geçti. Hepsi bu projeyle ilgilendi, rahmetli Adnan Menderes de bunun hayalini kurmuştu, ancak olmadı gerçekleşmedi. Kendi sınıfında Avrupa’nın en yüksek, dünyanın 5. barajı, Çine Adnan Menderes Barajı’nı tamamlamak hamdolsun o da bize nasip oldu. 10 Ekim 2010 tarihinde gittik, hizmete bizzat açtık.”