'Anlıyoruz ama konuşamıyoruz'

İngilizce Yeterlilik Endeksi'nde Türkiye, 54 ülke arasında 32. sırada yer aldı. Bu seviye 'düşüğün biraz üstü' kabul ediliyor.

İngilizce düzeylerine göre ülkelerin sıralamasını yapan EF Education First’ün İngilizce Yeterlilik Endeksi’nde Türkiye , 54 ülke arasında 32. sırada yer aldı. Yeterlilik düzeyleri 5 kategoriye ayrılan testlerde Türkiye’nin İngilizce yeterlilik düzeyi 4. sırada, “düşüğün biraz üstünde” konumlandı. İlk 10 ülke İsveç, Danimarka, Hollanda, Finlandiya, Norveç, Belçika, Avusturya, Macaristan, Almanya ve Polonya oldu.
EF Education First Yurtdışı Akademik Programlardan Sorumlu Başkan Peter Holzknecht, Türkiye’nin sıralamadaki yerinin düşüklüğünün farklı nedenleri olabileceğine işaret ederek “Ana sebebin kültürel olduğunu düşünüyorum. İngilizcenin diğer ülkeleri etkilediği kadar Türkiye’yi etkilememesi olabilir. Türkiye’yi İspanya ve İtalya gibi güçlü yerel kültüre ve yerel lisana sahip güney Avrupa ülkeleriyle beraber Gruplayabiliriz. Kuzey Avrupa’da bireyler İngilizceye günlük hayatta çok daha fazla maruz kalıyor. Türkiye’de gençler ve çocuklar küçük yaşlarda İngilizce ile çok fazla haşır neşir olmuyorlar” dedi.
Okullarda verilen eğitimin bir diğer neden olduğunu dile getiren Holzknecht, İngilizcenin günlük hayatta duyulmadığı ülkelerde çocukları ve gençleri yazılı ve sözlü İngilizce konusunda daha yeterli hale getirmenin kolay olmadığını, yeterlilik seviyesini, okulda ve okul dışında İngilizceye maruz kalma derecesinin etkilediğini söyledi. Holzknecht, Türkiye’deki İngilizce eğitiminin birçok ülkeyle rekabet edebilecek düzeyde olduğunu belirterek, “Türkiye’nin de dahil olduğu birçok ülkede, İngilizce eğitimde sadece teknik bilgiye önem veriliyor. Dil bilgisi, kelime bilgisi, cümle yapısı gibi şeylere odaklanılıyor. Bundan dolayı öğrenciler zorluklar yaşıyorlar. Öğrencileri teste soktuğumuzda Türk öğrencilerin teknik bilgileriyle pratikte uygulaması arasında çok büyük farklar olduğunu gördük” diye konuştu.