Aradığınız numara uçmuş

Türk Telekom'un, Bodrum'da çok sayıda telefon numarasını değiştirme çalışması, turizmcileri ayaklandırdı. Türk Telekom'a giden işletmeciler, tanıtım kitapçığı, broşür, kataloglar için 1.5 milyon dolar harcadıklarını, numara değişikliği yüzünden mağdur olacaklarını anlattı.
Haber: YAŞAR ANTER / Arşivi

MUĞLA - Türk Telekom'un, Bodrum'da çok sayıda telefon numarasını değiştirme çalışması, turizmcileri ayaklandırdı. Türk Telekom'a giden işletmeciler, tanıtım kitapçığı, broşür, kataloglar için 1.5 milyon dolar harcadıklarını, numara değişikliği yüzünden mağdur olacaklarını anlattı.
Gümbet semtinde 9 bin 500'e yakın telefon numarasının tamamının 10-17 Ocak arasında değiştirilmesi kararlaştırıldı. Karar abonelere tebliğ edildi. Bölgede bulunan 2 bine yakın otel, motel, tatil köyü, eğlence merkezi ve sektörden para kazanan işletmeci, kendilerine ait 4 bin numaranın değiştirilme kararını protesto etti.
Broşürler dağıldı bile...
Gümbet Turizmini Güçlendirme Derneği (GÜÇDER) ile Bodrum Otelciler ve Turistik İşletmeciler Derneği (BODER) yönetim kurulu üyeleri ile muhtar Mehmet Özsert, toplanarak durumu değerlendirdi. GÜÇDER Başkanı Rafet Gider şunları söyledi:
"Yılda 300 bin turistin konakladığı, ülkeye 300 milyon dolar döviz kazandıran Gümbet'teki turistik işletmeciler, her yıl uluslararası fuarlarda ve yurtiçinde tanıtım için 1.5 milyon dolarlık, CD, kitap, broşür, katalog, harita ve benzeri hediyelik tanıtım malzemeleri hazırlıyor. Malzemelerin büyük bölümü, son iki ayda Londra ve St. Petersburg fuarlarında dağıtıldı, Moskova ve Berlin'e de gönderdik. Havalimanına inen turist, otelini bulamazsa saatlerce uğraşacak. Birçok acente bu yüzden otelciyi cezalandıracak. Numaraların değişmemesi için ek yatırım gerekiyorsa, turizmci olarak bu parayı ödemeye hazırız. Devlet bindiği dalı kesmesin."
'Üç ay otomatik anons var'
Uygulamaya karşı gelenlerden oluşan grup Telekom Müdürlüğü'ne giderek müdür Hasan Yılmaz ile görüşmek istedi. Yılmaz'ın odasına ellerinde basılmış tanıtım malzemeleriyle birlikte giren turizmciler, sıkıntılarını anlattı. Yılmaz işletmecilerin haklı olduğunu, ancak Telekom'un yatırımının devam edeceğini belirterek, "Şebeke yeniliyoruz. Bu nedenle numaralar değişecek. Numara değişiklikleri üç ay süresince, arayanlara otomatik olarak bildirilecek. Buraya bu şekilde girmeniz beni rahatsız etti. Rahatsız olduğum için daha fazla cevap vermeyeceğim. İki gün sonra gelin konuyu araştırıp, resmi izin alıp size bilgi vereyim" dedi. Turizmciler, Ankara'da çare aramak üzere Telekom'dan ayrıldı.