Asılsız ihbarcı kabin memuru, Basel uçağındaki parmak iziyle yakalandı

Asılsız ihbarcı kabin memuru, Basel uçağındaki parmak iziyle yakalandı
Asılsız ihbarcı kabin memuru, Basel uçağındaki parmak iziyle yakalandı
THY uçaklarına art arda yapılan bomba ihbarlarının sorumlusu olduğu tespit edilen kabin memurunun izine, Basel'e gidecek uçağın tuvaletine bırakılan asılsız ihbar notundaki parmak izinden ulaşıldı.

İSTANBUL Türk Hava Yolları (THY) uçaklarına birbiri ardına yapılan ihbarların sorumlusu kabin memuru çıktı. Çoğunluğu tuvaletlerde bulunan “Bomba var" yazılı kağıtlarla bomba ihbarı yaptığı iddia edilen kabin memurunun iki ay önce gözaltına alındığı öğrenildi.

THY yetkilileri dün yaptıkları açıklamada ihbar yapılan bir uçakta bulunan yazıdan sorumlu olduğu iddia edilen kabin memurunun işine son verildiğini ve olayın adliyeye intikal ettiği belirtildi. Emniyet yetkilileri ise iki ay önce ihbar suçlaması ile ilgili bir kişinin gözaltına alındığını ve şahsın Terörle Mücadele şubesine teslim edildiğini söyledi.

KAĞITTA PARMAK İZİ BULUNDU

17 Nisan'da İstanbul-Basel seferini yapan THY uçağının tuvaletinde "Kargoda bomba var" yazılı bir dosya kağıdı bulundu. Bunun üzerine THY'nin Serik adlı uçağı Bulgaristan hava sahası üzerinden Atatürk Havalimanı'na geri döndü. Ancak bu kez kağıt üzerinde parmak izine rastlandı. Bu olaydan yola çıkılarak iki ay önce gözaltına alınan kabin memuru ile ilgili olarak THY yetkilileri olayın adliyeye intikal ettiğini, şahsın iş akdine son verildiğini belirterek başka bir açıklama yapmadı. Atatürk Havalimanı Koruma Şubesi yetkilileri ise olayın Terörle Mücadele Şubesi tarafından takip edildiğini belirtti.

ZARARI MADDİ VE MANEVİ

THY yetkilileri bu tür ihbarların son yıllarda yükselişte olan şirketin marka değerine zarar verdirmek amacıyla yapıldığını tahmin ettiklerini söyledi. Havacılık kurallarına göre uçaklarda bulunan bu tür ihbar notlarında eğer olay havada gerçekleşirse uçak geri dönmek zorunda. Pilot bu durumda, uluslararası havacılık kuralları gereği ‘patlayıcı madde prosedürü’ uyguluyor. Pilot gizli bir kod ile en yakın uçuş kulesi ile temasa geçiyor, daha sonra da uçak en yakın meydana iniyor, yolcu ve valizler detaylı şekilde aranıyor. Prosedüre göre asılsız ihbarlarda, uçak en az varacağı istasyona ulaşacağı saat kadar süre yerde bekler, gerekirse uçak değiştirilir ve yolcular tekrar götürülür.

Uzun menzilli uçuşlarda ise uçak bomba ihbarı nedeniyle yere indirilirse yolcuları mağdur edecek bir başka olayla daha karşılaşmamak için uçuş ekibinin mesai saati dolacağından uçuş iptal edilebilir ve yolcular otele yerleştirilir. Şirket yetkilileri bu yüzden asılsız bomba ihbarlarının yolcu mağduriyetinin yanı sıra 50 bin ile 100 bin Euro’ya kadar uçak başı maliyet getireceğini belirtiler.

(Faik KAPTAN - Hüseyin ASLIYÜCE / DHA)