Atlasjet: Bakım tam, pilotlar deneyimli

Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi Tuncay Doğaner, Atlasjet'in Florya'daki merkezinde basın toplantısı düzenledi. Doğaner, ne bakım ne de pilotların eğitiminde bir sorun olduğunu söyledi...

İSTANBUL - Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi Tuncay Doğaner, Atlasjet'in Florya'daki merkezinde basın toplantısı düzenledi. Doğaner, ne bakım ne de pilotların eğitiminde bir sorun olduğunu söyledi:
"Meydanın görüldüğünü ve yaklaşmaya devam ettiklerini kuleye bildirdikten sonra uçakla temas kaybolmuştur. Uçakla temas kaybolduktan sonra bize haber geldi. Arkasından ilgili bütün birimlere haber gitti. Hava şartları, görüş şartları, herhangi bir yağmur, rüzgâr yoktu, uçuşa son derece elverişli, bundan daha güzel bir hava olamaz. Ancak meydan, pist görüldükten sonra uçağın buraya nasıl düştüğü bir araştırma konusudur. Teknik bir arızayla uzaktan yakından ilgisi yoktur. 1996 model MD83 tipi uçak. Bakımları yerindedir. Rahmetli arkadaşlarım da eğitimden yeni dönmüş, son derece deneyimli pilotlardır."
Doğaner, kazanın bakım ile ilgisinin olup olmadığı yolundaki sorular üzerine "Kazanın bakımla bir ilgisi yok. Net bir şekilde söylüyorum: Kim bunun aksini iddia ediyorsa, bunun karşısında dimdik dururuz" dedi.
World Focus'un 'bakım sabıkası'
Atlasjet Havayolları CEO'su Doğaner, kiraladığı uçağa bakım konusunda kefil oldu. Ancak uçağın asıl sahibi İstanbul merkezli World Focus şirketi daha önce bakım yetersizliği nedeniyle haberlere konu olmuştu.
Anı Tur'un 2003 yılında kurduğu World Focus havayolu şirketini 2005 yılının ekim ayında İran kökenli Alman bir grup satın aldı.
Satın almadan sonra World Focus Yönetim Kurulu Başkanlığı'na Ramazan Cesur getirilirken, Genel Koordinatörlüğü'ne İranlı Firouzi Farzan, Genel Müdürlüğü de Shahran Tooni getirildi. Şirket o dönemde ciddi mali sıkıntılar içinde bulunuyordu. World Focus'un üç uçağı var ve bu uçakları ihtiyacı olan şirketlere kiralıyordu. World Focus'tan uçak kiralayanlar arasında THY de vardı.
THY dün Isparta'da düşen uçağı 2005 yılında kiraladı ve bir müddet kullandı.
Uğur Dündar bu dönemde World Focus'a ait uçakların bakımında sorun olduğuna dair haber yaptı. Bu şirkete ait bazı uçakların 'basınç düşmesi' gibi teknik sorunlarla sıkça karşılaşması üzerine Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce yapılan denetimlerde, teknik bakımda aksaklıklar tespit edilmişti.
THY yetkilileri kazadan önceki dönemde Atlasjet'e kiralandığı anlaşılan uçağa kendilerinin bakım yapmadığını belirtiyorlar. Öte yandan Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği uçaklara kimin bakım yaptığı konusunda bilgi vermedi. World Focus'un genel merkezindeyse Radikal'in sorularına yanıt verecek yetkili bulunamadı.