Atlasjet davası: Pilot eşim tehditle çalıştırılıyordu

ISPARTA - 30 Kasım 2007’de 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kaza-sı yla ilgili davada ilk kez konuşan World Focus Hava Yolları’nın o dönemdeki Genel Müdürü Kaptan Pilot Aydın Kızıltan, uçakta teknik arıza olmadığını savunup pilotları suçladı. Ölen kaptan pilotun eşi ise “Eşim arızalardan şikâyetçiydi. İşten çıkarılma tehdidiyle çalıştırılıyordu” dedi. 

‘Her şey tamsa niye düştü?’
Isparta’da meydana gelen uçak kazasının ardından açılan davanın üçüncü duruşması, Isparta Ağır Ceza Mahkemesi’nde dün görüldü. ‘Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme’ suçundan üç-15 yıl hapis istemiyle yargılanan dokuz sanıktan World Focus Hava Yolları Genel Müdürü Aydın Kızıltan, iddianamede ‘arızalı’ denilen ve yere kontrollü inişi sağlayan EGPWS cihazının arızalı olmadığını, pilotların eğitiminin de tam olduğunu savundu. Hâkim Suat Yürekli, Aydın Kızıltan’a, “O zaman bu uçak niye düştü? Size göre düşüş nedeni nedir?” diye sordu.
Kızıltan, “Bana göre düşüş nedeni temel alet usullerine uymadan alçalma yapmaktır. Pilotlar pistin ışıklarını görerek alçalma yaptıkları için kaza oldu” diye cevap verdi.
Duruşma arasında, ölen yolcu yakınının avukatı Şehnaz Doğan Yüzer ile kazada ölen kaptan pilot Serhat Özdemir’in eşi açıklamalarda bulundu. Avukat Yüzer, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün yaptığı tespitlerde firmaya “yeterli değilsiniz” dediğini ama yine de izin verdiğini iddia etti.
Kaptan Pilot Serhat Özdemir’in eşi Esra Özdemir, eşinin teknik konularda rahatsızlıkları olduğunu söylerken, “Sadece bu uçuşta değil diğer uçuşlarda da bu vardı. Fakat tehditle çalıştırılıyordu. ‘Gitmezsen para ödemem, işten çıkartırım’ deniliyordu. Eşim niye öldü biliyor musunuz? Son maaşını şirketten alamayacağı için ölmüştür” diye konuştu.
Mahkeme, arızalı olduğu belirtilen EGPWS cihazı için Honeywell firmasınca düzenlenen raporun ek belgelerinin istenmesine karar vererek duruşmayı 17 Şubat’a erteledi. (dha)