Ayşe artık sofrayı kurmayacak

Ayşe artık sofrayı kurmayacak
Ayşe artık sofrayı kurmayacak
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitimde kız ve erkek çocuklar arasında cinsiyet eşitliğinin sağlanması için 'Ali ekmek al, Ayşe sofrayı kur' gibi cinsiyetçi mesajlar içeren okuma fişlerine yönelik kamu spotu hazırladı.

RADİKAL - Habertürk’ten Aykut Yılmaz’ın haberine göre, açılışı 21 Mayıs’da Ankara ’da gerçekleştirilen Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Geliştirilmesi Projesi (ETCEP) kapsamında eğitim politikalarında atılacak adımlar belirlendi.

MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün okullarda kız ve erkek öğrenciler arasındaki cinsiyet eşitliğinin sağlanması adına bir kamu spotu hazırlamasına karar verildi. RTÜK’ün de onay vermesiyle, kamu spotunun televizyonlarda yayınlanmasının önü açıldı.

Eğitim sektöründe cinsiyet eşitliğini yaygınlaştırmayı amaçlayan kamu spotunda, eski okul fişlerine atıf yapılarak, “Ali topu at, Ayşe topu tut. Ali ekmek al, Ayşe sofra kur. Ali babana yardım et, Ayşe annene yardım et. Ali adam ol. Ayşe, Ayşe. Bunları yeniden yazmaya var mısın?” deniliyor.

DERS KİTAPLARI İNCELENECEK

Buna göre, 10 ilde 40 pilot okulda uygulanmaya başlanan projenin tek ayağı kamu spotundan da oluşmuyor. MEB yetkilileri, 24 ay sürecek proje çerçevesinde 10 ders programının ve 80 ders kitabının da elden geçirileceğini belirtiyor. Ders kitaplarından cinsiyet eşitliğine aykırı bölümlerin çıkarılması planlanıyor.

Öte yandan toplumsal cinsiyet eşitliğinin müfredatın içinde eritilmesi, ancak ders konusu olarak okutulmayacağı da kaydediliyor.

Projeyi değerlendiren RTÜK üyesi Esat Çıplak, “Ekmek almak sadece erkek işi ya da sofra kurmak sadece kadın işi değil. Cinsiyet ayrımı çocukluktan başlıyor. Maalesef okullarda da yapılıyor. Bunu engellemek için güzel bir kamu spotu hazırlanmış. Biz de onay verdik” diye konuştu.

ETCEP NEDİR?


Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Geliştirilmesi Projesi (ETCEP) kapsamında eğitim politikalarında atılacak adımlar belirlendi. ETCEP, 10 ilde 40 pilot okulda gerçekleştiriliyor. Projeyle üç temel sonuca ulaşılması hedefleniyor. Bunlar okullardaki akademik ve idari personele yönelik bir kılavuz ve değerlendirme aracı olan Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Teminat Aracı’nın hazırlanması, toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı yaklaşımın eğitim sisteminin tamamında benimsenmesi ve müfredatın toplumsal cinsiyet eşitliği açısından incelenmesi ve gözden geçirilmesi.