'Bağzı yollar' tünel oldu

'Bağzı yollar' tünel oldu
'Bağzı yollar' tünel oldu
ODTÜ'nün ortasından geçecek yol konusunda rektörlüğün dediği oldu. Bakanlık 'ekstra masraf'la kampüse yol yerine tünel yapacak.
Haber: MEHMET BİLBER / Arşivi

ODTÜ’deki yol tartışmasında yeni bir aşamaya gelindi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ODTÜ arazisinden geçmesi planlanan yollardan 2’ncisinde, ODTÜ yönetiminin ‘tünel formülü’nü benimsedi.
Bakan Erdoğan Bayraktar Anadolu Ajansı’na yaptığı açıklamada yolun ODTÜ’nün önerdiği şekilde tünel olarak yapılmasına yeşil ışık yakarak ‘bir iki gün içinde onaylanacağını’ söyledi.
Bayraktar, “Bilkent tarafından başlayıp doğu- batı hattında geçiş yapılacak. Planda burası ODTÜ kampüsünü tam ikiye bölüyor gibi görünüyor. Bunu Rektörlüğün isteği doğrultusunda tünel olarak koyuyoruz. Geçiş yeraltından olacak. Kampüsü hiçbir şekilde bozmayacak, hiçbir şekilde ağaç dokusuna zarar vermeyecek. Bu çok maliyetli, yaklaşık 100 milyon. Ankara Büyükşehir Belediyesi, ODTÜ kampüsü korunsun diye böyle bir fedakarlığa giriyor” dedi. 

Rektörlük anlaştı ama..

ODTÜ’de halen 2 ayrı yol projesiyle ilgili tartışma sürüyor. Bu yollardan ilki, yani Anadolu Bulvarı’nı Konya Yolu birleştirecek bağlantı yolu için ODTÜ Rektörlüğü 1994’te onay verdi. Ancak bu yıl yapılan inşaat çalışmaları ODTÜ’lüler ve mahalle sakinleri tarafından protesto edildi. Gerekçe: Proje için en az 3 bin ağaç kesilecek. Yolun 400 metresi sit alanından geçiyor. 100. Yıl ve Çiğdem Mahallesi’nin arasında 8 şeritli bir otoyol oluşturmak, mahalle yaşamını altüst edecek.
2007’de ortaya atılan ve ODTÜ’ye Bilkent yönünden girecek ikinci yola ise Rektörlük daha önce ‘yolun kampüsü ikiye böleceği, ağaçlara ve binalar zarar vereceği’ gerekçeleriyle karşı çıkmış ve proje Danıştay kararıyla iptal edilmişti. Rektörlük ardından Büyükşehir Belediyesi’ne bu yolun tünel olarak yapılmasını önerdi ve konu bakanlığın onayına sunuldu. Bakanlığın tünel formülünü benimsemesiyle rektörlük ve bakanlık, her iki yol projesinde de anlaşmış oldu.