Başarı düşük, peki neden?

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ÖSS'de neden 32 bin kişinin sıfır puan aldığını araştırdı.

ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ÖSS'de neden 32 bin kişinin sıfır puan aldığını araştırdı. MEB bürokratlarının Bakan Hüseyin Çelik'e sunacağı rapora bakılırsa, Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim, kişiye ömür boyu kullanabileceği birikim, bakış açısı, muhakeme kuvveti veren bir şey değil. Zamanla tümden unutulabilen bir 'şey'. Ayrıca bu yıl özellikle kötüye giden bir şey yok, öğrenci sayısı arttıkça 'sıfırcı' sayısı orantılı
biçimde artıyor. Raporda 2003'te 26 bin 448 olan 'sıfırcı' sayısının bu yıl 32 bin 177'ye çıktığı belirtilerek şöyle denildi:
"Bu artış, 2004'te sınava giren öğrenci sayısının önceki yıla göre 250 bin fazla olmasından kaynaklanıyor. Esasen yıllara göre sıfır alan öğrenci sayısı yüzde 2'dir. Bu yıl da anormal bir artış yok.
'Ya tutarsa'cılar
Sıfır alan öğrencilerin bu durumu tamamen bilgisiz olmaktan kaynaklanmıyor.
Sınavda sadece resim ve şekiller çizenler oldu. Hiçbir hazırlığı bulunmadan 'ya tutarsa' diyerek kendisini deneyen öğrenciler ve eski mezunlar başarının düşmesinde etken.
Çoğu meslek lisesinden
İlköğretimde sağlıklı bir yönlendirme yapılamayışı, liselere girişte herhangi bir puan baremi bulunmaması, her öğrencinin akademik eğitime yönelme arzusunu doğuruyor. Son üç yıldır sınıfta kalan, örgün eğitimin dışına çıkarılan, devamsız, başarısız öğrencilere yeni haklar verilmesi de, eğitimin niteliğini düşürüyor.
Sosyoekonomik ve kültürel yapının yetersiz olduğu çok küçük yerleşim birimlerinde aşırı baskı sonucu açılan ortaöğretim kurumları başarıyı etkiliyor. Yeterli personel ve araç gereç yok. Sıfır alanların çoğu meslek liselerinden."
'Sıfırcı'lar Meclis'te
Öte yandan CHP'nin ardından DYP de ÖSS'de 32 bin öğrencinin 'sıfır' puan almasıyla ilgili Meclis'e soru önergesi verdi.