Bayramda dikkatli yiyin!

Uzmanlar, ramazan nedeniyle bir ay dinlenmeye çekilen midenin, bayramda tatlı ve hamur işi yiyeceklerle yorulmamasını, özellikle, ağır hamur tatlıları, kızartmalar, yağlı yiyeceklerin fazla tüketilmemesi uyarısında bulundu.

ANKARA - Uzmanlar, ramazan nedeniyle bir ay dinlenmeye çekilen midenin, bayramda tatlı ve hamur işi yiyeceklerle yorulmamasını, özellikle, ağır hamur tatlıları, kızartmalar, yağlı yiyeceklerin fazla tüketilmemesi uyarısında bulundu.
Beslenme ve diyetetik uzmanı Ferin Batman, bir aylık orucun ardından beslenmeye dikkat edilmezse sağlığın tehlikeye girebileceğini açıkladı. Bayramda birdenbire, aşırı yemek yeme eğilimi ve aşırı ısrarcı tutumun yanlış beslenmeye neden olacağını belirten Batman, şu uyarı ve önerilerde bulundu:
Fazla tatlı zararlı

  • Ziyaretlerde çikolata, ardından baklava, şekerpare gibi şuruplu hamur tatlıları, çaylar ve kahvelerin defalarca alınması, hazımsızlık, mide bulantısı gibi sindirim zorlukları ve ani tansiyon yükselmesine neden olabilir. Özellikle çocuklarda sıklıkla kusma ve ishale yol açar.
  • İçerdikleri şeker, un ve yağlarla kalori bombası olan çikolata, şuruplu hamur tatlıları gibi yiyecekler, vücuda sadece kalori sağlar, besin değeri yoktur.
  • Şekerin fazlası, vücutta yağa dönüşerek depolanır ve şişmanlığa yol açar. Kolesterol ve kan yağları yüksek kişiler ve şeker hastaları dikkatli olmalı.
  • 45 yaş ve üstündekilerin, şekerli, yağlı yiyecekleri fazla tüketmesi, yüksek tansiyon, kalp-damar hastalıkları ve şeker hastalığına zemin hazırlar.
  • Hafif bir kahvaltıyla güne başlayın, bir öğünde aşırı miktarda yemeyin, az ve sık yiyin.
  • Kızartma yerine haşlama yemek yiyin. Ağır hamur tatlıları, şekerler, aşırı yağlı, çok tuzlu, kalori açısından yoğun yiyecekler yerine de sebze ve meyve tüketimine ağırlık verin.
  • İkram edilen hamur tatlılarını az yiyin. Çay, kahve gibi kafeinli içecekleri az tüketin.
  • Ramazan aylarında su tüketiminin az olmasından dolayı vücutta oluşabilen su kaybının yerine konulabilmesi için su ve sulu gıdaları bolca tüketin.
  • Diyabetliler, kalp hastaları, yüksek tansiyonu bulunanlar, diyetinizi asla bozmayın.