'Bilgi'nin fendi

Bilgi Üniversitesi yüksek lisans öğrencileri Ali Şenli, Bülent Kaplan ve Ufuk Yağcı, ABD'li Capsim şirketinin üniversiteler arasında açtığı Capstone isimli 'iş işletmesi simülasyon yarışması'nda ikinci oldu.
Haber: AYŞEGÜL DİKENLİ / Arşivi

İSTANBUL - Bilgi Üniversitesi yüksek lisans öğrencileri Ali Şenli, Bülent Kaplan ve Ufuk Yağcı, ABD'li Capsim şirketinin üniversiteler arasında açtığı Capstone isimli 'iş işletmesi simülasyon yarışması'nda ikinci oldu. Dünyadan 144 takımın katıldığı yarışmada Bilgi Üniversitesi'nin bir başka takımı da beşinci oldu. Böylece iki takım da altılı finale katılmaya hak kazandı. Birinciliği University of California San Diego aldı.
190 milyon dolar kâr
Şenli, Kaplan ve Yağcı, bir şirketin yönetimi konusunda pratik yapmalarını sağlayan Capstone simülasyon dersini, ekimde yardımcı doçentler Ufuk Çakmakçı ve Kerim Paker'in önderliğinde başlattı. Öğrenciler, yarışmada kendilerine devredilen 100 milyon dolarlık şirketi 190 milyon dolar kâra geçirerek ikinci oldu.
Sanal ortamın çok daha dürüst olduğunu belirten öğrenciler, ekonomik krizin, vergi kaçırmanın, yüksek enflasyonun ve patronun olmadığı bir ortamda kâr etmenin zor olmadığı görüşünde. Türkiye şartlarını sanal ortama adapte etmenin olanaksız olduğunu vurgulayan öğrenciler, Devlet Bakanı Kemal Derviş'in yerinde olmak istemiyorlar. Türkiye' nin kahraman yaratmaya eğilimli olduğunu belirten öğrenciler, "Kalıcı başarı
ekip çalışmasından geçer" dedi.
'Türkiye sanala uymaz'
Öğrencilerden Bülent Kaplan, bilgisayar mühendisi. İşletme mastırı yapan Kaplan'a göre, sanal ortamda başarılı olmak gerçeğinden daha kolay. ABD'li şirket tarafından hazırlanan simülasyonun Türkiye şartlarına uzak olduğunu belirten Kaplan, "Onların ülkesinde krizler, vergi kaçırmalar ve yüksek enflasyon yok. Ya da bir politikacının bir sözüyle piyasal altüst olmuyor. Türkiye ortamı bilgisayar ortamına uymaz" dedi. Ekipten yine bilgisayar mühendisi Ali Şenli'ye göre de, gerçek hayatta para kaybetmekle sanal ortamda kaybetmek aynı şey değil. Şenli, bir şirketin başarılı olması için uzun vadeli düşünülmesi ve diğer şirketlerin hareketlerinin izlenmesi inancında.
Ekip üyelerinden Ufuk Yağcı ise inşaat mühendisi. Üniversitede işletme mastırı yaparak kendini geliştirmeyi hedefliyor. Yağcı, ürünlerin maliyetini azaltmak için zaman zaman işçi sayısını azalttıklarını ve robotlara ağırlık verdiklerini belirterek, edinilen başarının sırrının ekip çalışmasında yattığını söyledi.
Capstone aslında bir oyun
ABD'li Capsim şirketince akademisyenlerin işbirliğiyle geliştirilen bir işletme simülasyonu olan Capstone, aslında bir oyun. Oyun optik algılayıcılar endüstrisinde rekabet eden altı şirketten oluşuyor. Her bir şirketin oyunun başlangıcında beş pazar diliminde bir ürün ve üretim bandı bulunuyor. Capstone'un en büyük avantajı tamamen web tabanlı bir erişime ve görsel bir sunuma sahip olması. Böylelikle karar alma ve bunu simüle etme safhalarında mekândan bağımsız hareket etme olanağı doğuyor. Capstone, lisans ve lisansüstü öğrencileri gerçek şirket ortamına hazırlamasının yanında, şirketlerin yönetici adaylarına da uygulanarak şirketin tüm fonksiyonlarını bir arada görme imkânı sağlıyor.


    ETİKETLER:

    ABD

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul