Boğaz'da risk

İstanbul Boğazı'ndan geçen tehlikeli yük miktarı bir yılda yüzde 10 arttı. Uzmanlar, "Tehdit her yıl büyüyor. Samsun-Ceyhan arasında boru hattı yapılmalı" diyor.

İSTANBUL - Gemiler için dünyanın en riskli su yollarından biri olarak nitelendirilen, buna rağmen son yıllarda petrol tankeri yolu haline gelen İstanbul Boğazı'ndan geçen yıl taşınan tehlikeli yük miktarı, önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 10 arttı. 2002 yılında 117 milyon 747 bin ton olan Boğaz'dan taşınan tehlikeli yük miktarı, 2003'te 128 milyon 948 bin tona ulaştı.
Türk Deniz Araştırmaları Vakfı Başkanı Prof. Dr. Bayram Öztürk, Türk Boğazları'ndan geçiş yapan tanker sayısında 2015 yılında iki kat artış olacağına dikkat çekerek, tankerlerle taşınan yük miktarının da 150 milyon tonu aşacağını açıkladı. Prof. Öztürk, şunları söyledi:
"Tanker sayısının artması tehlikeye davetiye çıkarmaktır. Karadeniz'de olabilecek bir tanker kazası bir gün içinde Karadeniz sahillerini etkileyerek balıkçılığı yok edecektir.
Dev petrol şirketleri, el ele verip Samsun'dan Ceyhan'a yeni petrol boru hattı yapabilir. Bu, hem İstanbul'u kurtarır, hem daha çok petrolün taşınmasını sağlar, hem tehlikeyi ortadan kaldırır."