Boğaz'ın sahibi dünya

Çevreci günü
İstanbul'da dün çevreciler Boğazlar'ın güvenliğine yönelik taleplerini dile getirdi. Greenpeace üyelerinin hedefi, uluslararası enerji konferansının yapıldığı Conrad Otel oldu; dört eylemci otelin asma katına pankart asarken, 13 kişi gözaltına alındı.
BP: Risk yüksek
Çeşitli ülkelerden eylemciler de teknelerle
İstanbul Boğazı'nda gösteri yaptı. BP sevkiyat genel müdürü Adamany ise, "Boğazlar'da iki yılda bir ciddi kaza riski var. Bu kabul edilemeyecek kadar yüksek bir risk" dedi.

İSTANBUL - BP Shipping Genel Müdürü Linda Adamany, petrol taşımacılığında risklerin büyük olduğuna dikkat çekerek, bu konuda İstanbul Boğazı'nın tek yol olmaması gerektiğini söyledi. Adamany, "Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattını yapmamızın ana nedenlerinden biri budur" dedi. 'Üç Denizin Hikâyesi: Dünya Enerjisiyle Birleşme Konferansı'nın 'Türk Boğazları'nda Petrol Taşımacılığı' oturumuna katılan Adamany, şu anda boru hattı konusunda mühendislik çalışmasına başlanacak olmasının, Bakü-Tiflis-Ceyhan projesinin gerçekleşeceğinin göstergesi olduğunu söyledi.
Adamany, Türk Boğazları'nda, Hazar'daki, arama ve geliştirme çalışmalarından Karadeniz ticaretinden ve petrol dışı artan trafikten kaynaklanan ek tanker geçişlerinin risk yaratacağına işaret etti. Adamany, boru hattı üzerinde çalışırken, BP'nin Türkiye'nin ve ilgili diğer tarafların bu önemli su yolunun korunmasına yönelik tedbirleri de göz önüne almaları gerektiğini söyledi.
BP'nin Hazar'dan petrol ihracı için sadece Türk Boğazları'na güvenemeyeceklerini kabul ettiğini, boru hattını yapmalarının ana nedenlerinden birinin de bu olduğunu ifade eden Adamany, şöyle devam etti:
"Kaza ve petrol dökülmelerinden doğan sorunların riskinden dolayı Türk Boğazları'na bağlı kalamayız. Bu kazaların bazıları tanker dışındaki başka gemilerden de meydana gelebilir. Boğazlar'daki taşımacılıkta ciddi bir kaza riski ortalama olarak 2 yılda birdir. Bu risk kabul edilemeyecek kadar yüksektir. İlgili herkesin bu riskin azaltılmasında bir rolü vardır." Adamany, tehlikeli yüklerin taşınmasında Boğazlar'ın kullanımının süreceğini belirtirken, "BP için taşınacak tüm yükler, BP'nin sektöre öncülük eden taşımacılık standartlarına uygun gemilerle taşınmalı ve bu gemiler sadece gündüz ve görüşün iyi olduğu zamanlarda geçmelidir" dedi.
Balkan: 'Sıfır risk' olmalı
Konferansta konuşan Dışişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mithat Balkan da artan tanker trafiği nedeniyle İstanbul ve Çanakkale Boğazları'nın milyonlarca insanın hayatını tehdit eden bir 'saatli bomba' haline geldiğini söyledi. Türkiye'nin Boğaz trafiğini düzenleyen Montrö Sözleşmesi'ni imzalamasından bu yana geçen 65 yılda Boğazlar'daki trafiğin 10 kat arttığını da vurguladı.
Balkan, geçen yıl İstanbul Boğazı'ndan geçen 48 bin gemiden yüzde 18'inin tehlikeli yük taşıdığına dikkat çekerek, bu gemilerin yol açabileceği bir kazanın, tüm dünyayı etkileyecek bir felakete neden olabileceğini ifade etti. Balkan, hiçbir teknolojinin kaza riskini ortadan kaldırmadığını belirterek,
"İstanbul ve Boğazlar için 'sıfır risk' ten başka risk tanımı yapılamaz" dedi.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Çanakkale

    ,

    İstanbul