Bu da LPG'li motosiklet...

Bu da LPG'li motosiklet...
Bu da LPG'li motosiklet...

1.5 yıl uğraşarak LPG?li motosiklet geliştiren Ankaralı Yüksel Kalaycıklıoğlu, şimdi de patent almak istiyor. Uzmanlara göre LPG?li motosiklet olabilir, ama sertifikalı firma takarsa. FOTOĞRAF: İBRAHİM ŞANİN / AA

ANKARA - Almanya’da Ferrari’sine LPG taktıran Türk ‘bilge’sinden sonra, Ankara’da da motosiklet döşemesi işiyle uğraşan Yüksel Kalaycıklıoğlu motosikletine LPG takdırdı. Bu uğurda 1.5 yıl harcayan Kalaycıklıoğlu memnun: “Basınç altında sıvılaştırılmış gazlar, alçak atmosfere çıktıkları  zaman soğuyor ve beyin çalışmaz hale geliyor. 15-20 gün randıman alamadım. Ayarları yaptırdıktan sonra randıman aldım. Benzinden daha iyi çekişi var. LPG takmadan önce kilometrede 30 Kr, şimdi 8 Kr’lik yakıt tüketiyorum. Gaz, LPG tankından beyne geliyor. Oradan mikserlere dağılıyor. Yanma odasında yanıp dışarı çıkıyor.” Bu işe başlamadan önce LPG sistemleri hakkında hiçbir bilgisi olmayan Kalaycıklıoğlu, şimdi patent almayı düşünüyor.
Makine Mühendisleri Odası Sorumlu Mühendisi Cemal Gedikoğlu’nun verdiği bilgiye göre motosiklete LPG tüpü takılmasına yasal bir sınırlama yok:
“Ama her araca LPG tüpü takmanın uluslararası standardı var. LPG montajı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile Makine Mühendisleri Odası tarafından yetkilendirilmiş firmalarca yapılıyor. Yasal boyutu bu. Şahıs kendi başına bir araçta o tür bir değişiklik yapma yetkisine sahip değil. Kişi kendi başına yaptığı montajı ruhsatına işletemez.” (aa)