Buna başarı dediler

İlköğretim sekizinci sınıf seviye tespit sınavında başarı oranları: Türkçe yüzde 56, fen yüzde 43, sosyal yüzde 40, matematik yüzde 37. Bakanlığa göre durum iyi.

ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim 8. sınıfları için Türkiye genelinde düzenlediği Merkezi Başarı Değerlendirme Sınavı'nda öğrenciler döküldü. Matematik, fen ve sosyal bilgiler testlerindeki başarı oranı yüzde 50'nin altında kalırken, yalnızca Türkçede yüzde 56 olabildi. Bakanlığın bu oranları 'büyük başarı' olarak nitelemesi dikkat çekti.
En düşük matematik
Bakanlığın yazılı açıklamasına göre, 23 Mart'taki sınavın sonuçları belli oldu. Türkçe ve matematikten 25'er, fen ve sosyal bilgiler derslerinden de 20'şer olmak üzere 90 sorudan oluşan sınava, 979 bin 87 öğrenci katıldı. Sınavda soruları doğru yanıtlama oranı Türkiye genelinde yüzde 50'nin altında kalırken, en büyük başarısızlık matematikte görüldü. Soruları doğru yanıtlama oranı Türkçede yüzde 56, matematikte yüzde 37, fen bilgisinde yüzde 43 ve sosyal bilgilerde yüzde 40 olarak gerçekleşirken, öğrenciler 90 sorudan yalnızca 40'ını doğru cevaplayabildi. Yerleşim merkezleri arasında da özellikle köylerdeki öğrencilerin başarı oranı yüzde 30 oldu.
İl merkezleri daha başarılı
Soruları doğru yanıtlama oranı Türkçede il merkezlerinde yüzde 58, ilçe merkezlerinde yüzde 55, beldelerde yüzde 48, köylerde yüzde 45, matematikte il merkezlerinde yüzde 41, ilçe merkezlerinde yüzde 35, beldelerde yüzde 32, köylerde yüzde 30, fen bilgisinde il merkezlerinde yüzde 45, ilçe merkezlerinde yüzde 42, beldelerde yüzde 37, köylerde yüzde 35, sosyal bilgilerde ise il merkezlerinde yüzde 42, ilçe merkezlerinde yüzde 38, beldelerde yüzde 35 ve köylerde ise yüzde 34 oldu.
Bakanlık iyimser
Milli Eğitim Bakanlığı'nın yazılı açıklamasında sınavla, öğrencilerin, sınıflar, okullar, eğitim bölgeleri,
ilçeler ve illerin kendisini değerlendirmesi, sonuçları velilerle paylaşarak öğrenci başarısının artırılmasında katılımın sağlanmasının amaçlandığı kaydedildi.
Açıklamada sonuçların, yerleşim birimleri arasındaki başarı farkının gittikçe kapandığını ortaya koyduğu kaydedilirken, her yıl fen ve Anadolu liselerine yerleştirmeler için düzenlenen Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarıyla da paralellik gösterdiği, genel başarı ortalamasının yükseldiğinin görüldüğü bildirildi.