Buz kırıldı yeni bir evren keşfedildi

Antarktika'-
da çöken iki buz kütlesinde, yeni kabuklu ve denizyıldızı türlerinin bulunduğu bir ekosistem saptandı. Keşfedilen türler arasında, karides benzeri 15 kabuklu türü, denizanası, mercan ve denizyıldızına benzer yeni canlılar yer alıyor.

PARİS - Antarktika'da iki buz kütlesinin çökmesi, içinde daha önce hiç bilinmeyen kabuklu ve yıldız türlerinin bulunduğu özel bir denizyatağı ekosisteminin ortaya çıkmasını sağladı.
12 yıl önce çöken Larsen A ve beş yıl önce çöken Larsen B buz kütlelerini inceleyen araştırmacılar, 10 bin kilometrekarelik bir deniz yatağıyla karşılaştı. Jamaika büyüklüğündeki alanın bir bölümü, Alman araştırma gemisi Polarstern'in kullandığı robot tarafından keşfedildi. Araştırma ekibinin başkanı Julian Gutt, "Buz kütlelerinin çökmesi, okyanusun derinliklerinde kimileri 12 bin yıllık bozulmamış parçaların yüzeye çıkmasını sağladı. Biz, gezegende insanoğlu tarafından en az bozulmuş olan deniz ekosistemini keşfettik" dedi.
14 ülkeden 52 bilim insanının oluşturduğu araştırma ekibi, 1000 türden örnekler topladı. Bilim insanları bazı türlerin, daha önce bilinmediğini belirtiyor. Yeni türler arasında, amphipod isimli karides benzeri 15 kabuklu türü, denizanası, mercan ve denizyıldızına benzer yeni