Cemaatten Başbakan'a yanıt: Kalplerimizi paramparça etme Usta

Cemaatten Başbakan'a yanıt: Kalplerimizi paramparça etme Usta
Cemaatten Başbakan'a yanıt: Kalplerimizi paramparça etme Usta
Fethullah Gülen'le birlikte ABD'de yaşayan ve Gülen'in konuşmalarının yer aldığı sitenin editörlüğünü yapan Osman Şimşek, twitter'dan Başbakan Erdoğan'a uzun bir mesaj gönderdi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'ın dershaneler konusunda Rusya dönüşünde uçakta yaptığı açıklamalara cemaatten yanıt yine aynı isimden geldi. Fethullah Gülen'le birlikte ABD'de yaşayan ve Gülen'in konuşmalarının yer aldığı herkul.org internet sitesinin editörlüğünü yapan Osman Şimşek, dün gece yarısı yine Twitter üzerinden dershane tartışmalarına dahil oldu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'a hitaben "Kalplerimizi kırdın, bari paramparça etme Usta" çağrısı yapan Osman Şimşek, Başbakan'ın cemaat hakkındaki "karşı taraf" nitelemesine de itiraz etti. Şimşek, "Biz yerimizde duruyoruz; süratli bir arabaya binmiş hızla uzaklaşan biri varsa, o da ihtimal yanlış bilgilendirilen sayın Başbakanımızdır" dedi.

Dershane tartışmalarının en başında Twitter üzerinden "Hocamızın onayını aldım" diyerek, istenirse dershanelerin devredilebileceğini açıklayan kişi olan Osman Şimşek, 62 tweet olarak yayınladığı dünkü mesajlarında ise doğrudan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a seslenerek, "Biz okul, dershane, okuma salonu gibi müesseseleri doğru, faydalı ve gerekli görüyoruz; onların tek bir şubesinin tek bir taşına dokundurmama noktasında kararlıyız. Bu niyetimizin tahakkuku için elimizden gelen her meşru vesileyi değerlendirecek; illa bunlardan biri ya da birkaçı kapatılacak olursa, bu dünyada bütün hukuki yollara başvuracak ve ahirette mahkeme-i kübrada davacı olacağız" dedi.

Osman Şimşek, Twitter'daki mesajları daha sonra ise düz bir metin olarak Herkul.org sitesinde de yayınladı.

"USTA, OLUMLU ANLAMDA MI, OLUMSUZ MU ALGILANIYOR BİLMİYORUM..."
Uzun süredir yurt dışında yaşadığından "usta" sözcüğünün olumlu mu, yoksa olumsuz anlamda mı algılandığını bilmediğini vurgulayan Şimşek, "Senelerdir Türkiye’den uzaktayım; 'usta' sözünün şimdilerde nasıl algılandığını, zemm mi yoksa medih mi kabul edildiğini iyi bilmiyorum" dedi.

"BİRİLERİ İFTİRA EDİYORSA, ALLAH ONLARI KAHREYLESİN..."
Osman Şimşek, son dönemde ısrarla "Dış güçler tarafından sahneye sürülen 'Erdoğan’sız bir AKP ' senaryosu" olduğunu, bu senaryoyla cemaatin de ilişkisi olduğunun ima edildiğini hatırlatarak, "Şayet biz öyle bir kirli oyunun içindeysek, Allah bizi helak etsin; fakat, birileri o iftiralarla asıl meseleyi gizliyorlarsa, Allah onları kahreylesin” ifadesini kullandı.

"RİYASET, İHSAN VE İKRAM MAKAMI DEĞİLDİR..."
İsim vermeden, Başbakan Erdoğan'ın Rusya dönüşünde "Cemaatin ileri gelenleri bugüne kadar Tayyip Erdoğan'a ne getirdiler de, Tayyip Erdoğan geri gönderdi?" sözlerine de atıf yapan Osman Şimşek şöyle dedi:

"“Ne istediler de yapmadık?!” denildiği ifade ediliyor. Riyâset, bir ihsan ve ikram makamı değil bir hizmet vasıtasıdır. Halkın haklı ve makul taleplerini karşılamak idarecilerin boynunun borcudur."

Yine Başbakan'ın cemaat hakkında kullandığı "karşı taraf" ifadesini de hatırlatan Osman Şimşek, şunları söyledi:

"Geceler boyunca kendisi için hâcet namazları kıldığımız, uğruna olmadık hakaretlere uğradığımız ve sadece bir oy katkıda bulunmak için bile saatlerce uçak seyahatine dahi katlandığımız bir insan ve bir siyasi hareket bugün bizi “karşı taraf” kabul ediyor; dahası çirkin bir komplonun parçası görüyor. (Allah şahit ki bunları başa kakmak için değil, nabzımızın atışını beyan kasdıyla söylüyorum.)Hayır, vallahi de billahi de tallahi de biz yerimizde duruyoruz; süratli bir arabaya binmiş hızla uzaklaşan biri varsa, o da ihtimal yanlış bilgilendirilen sayın Başbakanımız ve kılcallara nüfuz etmiş virüsler tarafından kalbi bozulan suizanlı insanlardır."

"DERSHANELERİN TEK BİR TAŞINA DOKUNDURMAMAYA KARARLIYIZ..."
Şimşek, herhangi bir siyasi parti içinde yer almayan cemaatin, ilk defa bir siyasi hareket için ''ille de onlar'' dediğini vurgulayarak, "Şimdi bu insanlardan şefkat tokatı değil öyle nikmet tokatları (kahır şamarları; içinde hiç merhamet bulunmayan hiddet silleleri) yiyoruz ki, bir yönüyle dünyaya geldiğimize de geleceğimize de bin pişman haldeyiz'' dedi.

Şimşek, cemaatin dershaneler konusudaki mücadelesini tüm meşru yolları kullanarak sürdüreceğini de vurgulayarak, "Her şeye rağmen, biz okul, dershane, okuma salonu gibi müesseseleri doğru, faydalı ve gerekli görüyoruz; onların tek bir şubesinin tek bir taşına dokundurmama noktasında kararlıyız" diye yazdı.

"HUKUKİ YOLLARI KULLANACAĞIZ..."
Şimşek, dershanelerin kapatılmasında ısrar edilmesi halinde ise hukuki tüm imkanlarla buna karşı mücadele edeceklerini şu sözlerle ifade etti:
"İlla bunlardan biri ya da birkaçı kapatılacak olursa, bu dünyada bütün hukuki yollara başvuracak ve ahirette mahkeme-i kübrada davacı olacağız."

"ŞAYET MAKSAT BİRİLERİNE DİZ ÇÖKTÜRMEK İSE BİLİNMELİDİR Kİ..."
Şimşek, mesajlarını şöyle tamamladı:
"Şayet murad gerçekten eğitim reformu ise o ancak toplumun talepleri doğrultusunda ve istişare neticesinde yapılır. Yok, birilerine diz çöktürmek ve boyun eğdirmek isteniyorsa, bilinmelidir ki: Biz hakkaniyet ve makuliyete biat ettik, nefsaniyet ve enaniyete boyun eğmeyeceğiz. Mümin üslubundan ayrılmamak kaydıyla doğru bildiğimizi desteklemeye devam edeceğiz." (Hürriyet)

Osman Şimşek'in açıklamasının tam metni şöyle:
"Lise yıllarımda kimi zaman ayakkabı boyacılığı yapar kimi zaman da bir parkta çay satar, dar gelirli sınıfından sayılan aileme destek olmaya çalışırdım. Bir gün elimdeki çay tepsisini bir yere mi çarptım fazla mı salladım bilemiyorum, bir bardağı düşürüp kırmıştım. Çay ocağının ustası öyle sert bakmıştı ki yüzüme, adeta yerin dibine sokmuştu beni onun nazarları. Sonra azar işitecek olmuştum ki; mahcup bir sesle “Ben en fazla bir bardak kırdım, sen ise kalbimi yaraladın; bari onu parçalama be ustam!” dedim. Senelerdir Türkiye’den uzaktayım; “usta” sözünün şimdilerde nasıl algılandığını, zemm mi yoksa medih mi kabul edildiğini iyi bilmiyorum. Şayet kaba düşmeyeceğine inansaydım bugünlerde de aynı sözü tekrar ederdim: “Kalblerimizi kırdın, bari paramparça etme be usta!” Nasıl demezsin ki; sevdiğin, kendisi için dua dua yalvardığın, televizyonda gördüğünde ağabeyini görmüş gibi inşirah duyduğun bir insan sizin hakkınızda “para tatlı, kara propaganda, rantçı, komplocu, karşı taraf, nankör, paralel idare, kokutucu ve muhalefetin yemi…” gibi bir sürü hakaret sıralıyor. Bir kere olsa, dil sürçmesi deyip sineye gömeceksin ama damara basmak istenircesine tekrar edilen kelimeler/cümleler duyuyorsun. Bu ithamların hepsine verilecek cevaplar vardır ve sözlerin muhatapları uygun zaman ve zeminlerde bazı hususları ifade ederler. Müsaadenizle iki mevzuya dair işarette bulunacağım. Bazıları ısrarla, dış güçler tarafından sahneye sürülen “Erdoğan’sız bir AKP” senaryosundan bahsediyor; dahası, bir çirkin komplo teorisiyle, kendisini ülkeye, millete ve insanlığa adamış ruhları da oyunun bir parçası olarak anlatıyorlar. Şayet böyle bir komployu seslendirenler Allah’a ve ahirete inanmayan kimselerse, onlar hakkında doğrudan “müfteri”nin kendine yakışanı yaptığını söyleyeceğim; fakat mü’minler de aynı hezeyanları seslendiriyorlarsa, “Allah aşkına gayr-ı vaki bir hadiseyi hakikatmiş gibi sunup günaha girmeyin!” diyeceğim. Hatta yetiştiğim ocak üslubunca câiz olsaydı; “Şayet biz öyle bir kirli oyunun içindeysek, Allah bizi helak etsin; fakat, birileri o iftiralarla asıl meseleyi gizliyorlarsa, Allah onları kahreylesin.” der ve sizin de “âmin”lerle iştirakinizi isterdim. Bu Hizmet’e gönül vermiş insanlar hiçbir zaman doğrudan bir siyasi hareketin yanında yer almamışlardır; ülkeye ve millete faydalı gördükleri kimseleri desteklemekten ve onlara oy vermekten de geri durmamışlardır. Sayın Başbakanımıza karşı bir tavrımızın olması söz konusu değildir; bizim duruşumuz, yanlış gördüğümüz bazı hususları hatırlatmak ve toplumun sesine kulak verilmesini istemekten ibarettir. Şu katiyen bilinmelidir ki, Kitap ve Sünnet’e uygun olmayan hiçbir hareketin ve meselenin içinde bulunmamız mümkün değildir. Aynı zamanda, Kitap ve Sünnet’in hak dediği mevzularda da taviz vermemiz beklenmemelidir. Diğer taraftan “Ne istediler de yapmadık?!” denildiği ifade ediliyor. Riyâset, bir ihsan ve ikram makamı değil bir hizmet vasıtasıdır. Halkın haklı ve makul taleplerini karşılamak idarecilerin boynunun borcudur. Hukuka aykırı olmamak veya özel bir muamele gerektirmemek şartıyla hiçbir ayırım gözetilmeden mümkünse her vatandaşın isteğini yerine getirmek idarecilerin sorumluluğudur. Hizmet erlerinin hiçbir zaman hiç kimseden kanunlara aykırı veya imtiyaz ifade eden bir talepleri olmamıştır/olmayacaktır.Keşke yaşadıklarımız bir kâbus olsa ve keşke tez vakitte bu ölüm uykusundan uyanabilsek!..Heyhat, geceler boyunca kendisi için hâcet namazları kıldığımız, uğruna olmadık hakaretlere uğradığımız ve sadece bir oy katkıda bulunmak için bile saatlerce uçak seyahatine dahi katlandığımız bir insan ve bir siyasi hareket bugün bizi “karşı taraf” kabul ediyor; dahası çirkin bir komplonun parçası görüyor. (Allah şahit ki bunları başa kakmak için değil, nabzımızın atışını beyan kasdıyla söylüyorum.)Hayır, vallahi de billahi de tallahi de biz yerimizde duruyoruz; süratli bir arabaya binmiş hızla uzaklaşan biri varsa, o da ihtimal yanlış bilgilendirilen sayın Başbakanımız ve kılcallara nüfuz etmiş virüsler tarafından kalbi bozulan suizanlı insanlardır.Başka günahlarımız vardır; fakat bu mevzudaki en büyük kusurumuz ancak Hazreti Üstad’ın, “Gayr-ı meşru bir muhabbetin neticesi, merhametsiz azap çekmektir” kaidesiyle açıklanabilir. Biz sayın Başbakanımızı Osman Gazilerin, Sultan Fatihlerin, Yavuz Selimlerin çizgisinde mütalaa ettik; ilk defa bir siyasi hareket hakkında “ille de onlar” dedik; şimdi bu insanlardan şefkat tokatı değil öyle nikmet tokatları (kahır şamarları; içinde hiç merhamet bulunmayan hiddet silleleri) yiyoruz ki bir yönüyle dünyaya geldiğimize de geleceğimize de bin pişman haldeyiz. Her şeye rağmen, biz okul, dershane, okuma salonu gibi müesseseleri doğru, faydalı ve gerekli görüyoruz; onların tek bir şubesinin tek bir taşına dokundurmama noktasında kararlıyız. Bu niyetimizin tahakkuku için elimizden gelen her meşru vesileyi değerlendirecek; illa bunlardan biri ya da birkaçı kapatılacak olursa, bu dünyada bütün hukuki yollara başvuracak ve ahirette mahkeme-i kübrada davacı olacağız. Şayet murad gerçekten eğitim reformu ise, o ancak toplumun talepleri doğrultusunda ve istişare neticesinde yapılır. Yok, birilerine diz çöktürmek ve boyun eğdirmek isteniyorsa, bilinmelidir ki: Biz hakkaniyet ve makuliyete biat ettik, nefsaniyet ve enaniyete boyun eğmeyeceğiz. Mümin üslubundan ayrılmamak kaydıyla doğru bildiğimizi desteklemeye devam edeceğiz."