Çocukları güçlendirin

İSTANBUL - Normalde kasım-aralıkta yoğunlaşan grip bu yıl ‘H1N1’ adıyla kendisini daha erken gösterirken, International Hospital Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Ece Çetin,  ailelere çocuklarını korumaları için sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu. 

* Beş yaşına kadar gelen her iki çocuktan birinde demir eksikliği tespit ediliyor. Özellikle okul öncesi çekap programları sayesinde bu çok önemli sorunu öğrenmeniz ve önlem almanız mümkün. 

* Demir eksikliğine karşı çocuklara demirden zengin olan kırmızı et, yumurta, etli sebze yemeklerini daha çok yedirmeye çalışın. 

* Sebzedeki C vitamini etteki demirin emilimini sağlıyor. Bu nedenle etli sebze yemekleri yapın. 

* Ailede anne, baba gibi birinci derece akrabalarda kolesterol yüksekliği yoksa çocuklar her gün bir tane haşlanmış yumurta yiyebilir diyoruz. 

* Sebze yemeklerinin yanında salata da bulunmalı.

* Süt ürünüyle pekmez vermeyin. Etli sebze yemeğinin yanında yoğurt, süt olmamasına özen gösterin. Çünkü bunlar demirin emilimini önler. 

* Kahvaltıda badem, ceviz, fındık, kuru meyve yedirin, bunlarla zenginleştirilmiş tahıllar da faydalıdır. 

* Hazır meyve suyu vermek yerine, meyveyi sıkarak posasıyla, vitaminlerini kaybetmeden içmesini sağlayın. 

* Tahıldan zengin çorbalar içmesine özen gösterin. 

* Makarnayı sebzeli, etli yemekle yemesini sağlayın. 

* Çocuğunuza haftada bir iki defa balık yedirin.

* Bazı çocuklar süt içemiyor. Bu durumda sütlü tatlılar verebilirsiniz. Yoğurt da yiyebilir. Süte kakao katıp çok az şeker atarak da çocuklarınıza içirebilirsiniz. (Radikal)