'Din kültürü dersinde namaz olmaz'

Yeni anayasa taslağıyla 'Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi zorunlu olsun mu, olmasın mı' tartışması yeniden başlarken Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu okullarda 'zorunlu' ve 'laikliğe uyumlu' ders istedi.

ANKARA - Yeni anayasa taslağıyla 'Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi zorunlu olsun mu, olmasın mı' tartışması yeniden başlarken Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu okullarda 'zorunlu' ve 'laikliğe uyumlu' ders istedi.
Radikal'in sorularını yanıtlayan Bardakoğlu, "Din kültürü ahlak bilgisi dersi adına layık olsun. Namaz bu derste öğretilmesin" dedi.
Bardakoğlu önceki gün Yeni Şafak gazetesine de eğer din dersi zorunlu olmaktan çıkarılırsa, dersi almayan çocukların ailelerinin 'deşifre' olacağını, seçmeli din dersinin 'Alevi-Sünni' ayrımını körekleyebileceğini söylemişti.
'İki ders karıştırılmasın'
Radikal'in sorularını yanıtlayan Bardakoğlu, görevlerinin sağlıklı, eleştirel, istismara açık olmayan bir din eğitimi sağlamak olduğunu belirtirken, din eğitimiyle din kültürü ahlak bilgisi deslerinin aynı şey olmaması gerektiğini söyledi.
Bu ayrımın sağlıklı yapılması halinde imam-hatip sorununun da yaşanmayacağını belirten Bardakoğlu, "Din kültürü ahlak bilgisi dersinin din eğitimine dönüşmesini önleyelim. Bilgilendirme kıvamında tutalım. Dersin adına bağlı kalmak lazım" diye konuştu.
"Din kültürü ahlak bilgisi dersinde namaz, Kuran eğitimi verilmesin" diyen Bardakoğlu, din kültürü ahlak bilgisi dersinde belli bir dinin eğitimini vermenin laiklikle de çelişeceğine dikkat çekti.
"Peki din eğitimi nasıl verilebilir" sorumuzu yanıtlayan Bardakoğlu, "O konuda bir önerim yok. Bu tartışmayı siz açın" dedi. Bardakoğlu, anayasa hazırlığı sırasında yaşanan türban tartışması konusunda da "Biz o konunun dışındayız" demekle yetindi.
İçi değişsin, kendi kalsın
Bardakoğlu, okullarda din eğitimi konusunda önceki gün de Yeni Şafak gazetesine konuşmuş ve özetle şu görüşleri dile getirmişti:
"Din kültürü ahlak bilgisi dersi zorunlu olmaya devam etmelidir. Bu ders çocukları abdeste, namaza alıştırma, Müslümanlaştırma dersi değildir. İçeriğinde yanlışlar varsa giderilmelidir. Ama seçmeli yaptığınızda o ders ders olmaktan çıkıp öğretmenlerin yalvararak çocukları sınıfta tuttuğu gevşek bir derse dönüşüyor. Çocukların ağzıyla konuşuyorum, 'Dinci misin, dinsiz misin?' gibi tartışmalarla karşılaşırız. Ailelerin isteğiyle muaf olması sistemi olursa ailesi din dersi istemiyor şeklinde o aileyi deşifre etmiş olacağız. Sünni-Alevi ayrışmasını körükler."