Duble yol öldürdü

Mersin'de geçen yaz yapılan duble yolda oluşan çukurlar yüzünden araç üzerindeki hâkimiyetini yitirerek kaza yapan üç çocuk babası ibrahim Esmeyelim öldü.
Haber: ALİ RIZA EREN / Arşivi

MERSİN - Mersin-Antalya karayolunda, yapımının üzerinden bir kış bile geçmeyen duble yolda sağanak nedeniyle açılan çukurlar can aldı. Köstebek yuvasına dönüşen yolun Limonlu mevkiinde açılan çukur, 35 yaşındaki
İbrahim Esmeyelim'in ölümüne neden oldu. Otomobiliyle köprü üzerindeki
çukura düşünce direksiyon hâkimiyetini kaybeden üç cocuk babası Esmeyelim, aracın takla atması sonucu yaşamını yitirdi. Kazada 28 yaşındaki Ali Aşkın ise ağır yaralandı.
Hükümetin 'acil eylem planı' kapsamında geçen yaz Mersin'in Kocahasanlı ve Kızkalesi beldesi arasındaki D-400 karayolunun 16 km.'lik bölümünde duble yol çalışması başlatıldı. Yoğun bir tempoda süren çalışmalarla yol çift şerit halinde trafiğe açıldı. 3 trilyon liraya tamamlanan duble yolda, son dönemdeki şiddetli yağışlar sırasında çukurlar açıldı.
'Tam bir fiyasko'
Erdemli-Kızkalesi arasında çalışan minibüs şoförleri, yağmur nedeniyle oluşan çukurların yama yapılarak kapatılmaya çalışılmasının çözüm olmadığını belirterek, şöyle konuştu: "Yarım saatlik yolu, 1-1.5 saatte alıyoruz. Çalışma yapılan bazı yerlerde uyarı işaretleri yok. Duble yol denilerek yapılan çalışmalar fiyasko oldu. Yağışlı havalarda asfalta yama yapılması da ayrı bir rezalet. Yolda derin çukurları fark etmeyen sürücüler her an kaza yapabilir."
'Ekonomik olsun istedik'
Karayolları 5'inci Bölge Müdürü Mahmut Çelikcan ise iddiaları şöyle yanıtladı. "Yağışta yapılan asfalt yaması tutmayınca, böyle durumlar ortaya çıktı. Yağışa uygun asfalt yapıldı, o da tutmadı. Bir de ekonomik olması için çaba harcadık. Eğer beton asfalt olsaydı, kesinlikle sorun çıkmazdı. Beton asfaltın maliyeti ise yapılan işin beş katı. Bu nedenle işin ekonomik yönünü düşündük. Havaların ısınmasından sonra gerekli bakım ve onarımı tamamlayarak yolu uygun duruma getireceğiz."



Ergezen'in itirafı
Hükümetin seçim vaatlerinden biri olan 'duble yollarda' yaşanan sorunları, Sabah gazetesi yazarı Yavuz Donat, 22 Ocak'taki yazısında dile getirmişti. Donat, 'İtiraf' başlıklı yazısında, Eskişehir-Sivrihisar arasındaki 'duble yol'daki sorunları anlattıktan sonra Bayındırlık ve İskân Bakanı Zeki Ergezen'in 'duble yolların' başarısız olduğunu itiraf eden yazısına yer verdi. 'Genel Müdürlük yetkililerinin ve bölge müdürlerinin dikkate alması gereken hususlar' diye başlayan Bakan Ergezen imzalı resmi belgede şu satırlar yer aldı: " işlerin iyi izlenmesini istiyorum. Bu konuda duyarlı davranılmadığını seyahatlerimde gördüm. ... Geciken sathi kaplamalardan dolayı sorun yaşanmakta. İş programına uygun hareket etmediniz. Başarısız olduğunuz görülmekte. Kaliteli kaplama yapınız. 2004'te hiçbir başarısızlık istemiyorum. Trafik işaretleri eksik. Yol çizgilerinde kullanılan boya, hengi kalitededir ki, bir ayda siliniyor."