Erkekler, mağduriyette kadınları geçti

Erkekler, mağduriyette kadınları geçti
Erkekler, mağduriyette kadınları geçti
ALO 170'e mobbing şikayetleriyle ilgili gelen başvurularda erkek çalışanların sayısı kadınları geçti.

ANKARA - ALO 170'e mobbing şikayetleriyle ilgili toplam 6 bin 84 adet çağrıda bulunuldu. Çağrıların yüzde 67'si özel sektör, yüzde 33'ü kamu sektörü çalışanlarından geldi. Başvuruda bulunanların yüzde 55'i erkek, yüzde 45'i ise kadınlardan oluşuyor.

İletişim merkezindeki personelin yüzde 60'ını kadın, yüzde 40'ının da erkeklerin oluşturduğu ALO 170'de 2'si görme ve 5'i fiziksel, 7 engelli personel çalışıyor.

Yabancı uyruklu kişilere hizmet verebilmek için iletişim merkezinde çok iyi derecede 8 Arapça ve 12 İngilizce bilen personel çalışıyor. Ayrıca iletişim merkezinde, vatandaşlara danışmanlık yapılabilmesi için Karaman'da 1, Şanlıurfa'da 2 olmak üzere 3 psikolog da görev yapıyor.

BUGÜNE KADAR 8,3 MİLYON ÇAĞRI
İletişim merkezinin hayata geçtiği günden bugüne kadar, vatandaşlardan ALO 170'e yaklaşık 8,3 milyon çağrı geldi. Karşılanan çağrıların yüzde 87 gibi yüksek oranı ilk etapta çözümlendi, daha detaylı araştırma gerektiren başvurular için sistem üzerinden başvuru oluşturularak yaklaşık bin 700 kurum çalışanından online destek alındı.

ALO 170'de SGK'ya gelen çağrıların 806 bin 237'si kayıt dışı istihdam hakkında, 5 milyon 88 bin 774'ü ise bilgilendirme amaçlı oldu. Alo 170'e 2013 yılının ilk 3 ayında gelen çağrıların yüzde 89,48'i ilk kontakta cevaplandırılan, yüzde 10,52'sini ise kurumlara yönlendirilen çağrılar oluşturdu.

Türkiye 'deki ilk ve tek çağrı özelliği olan ALO 170 mobbing şikayetleriyle ilgili toplam 6 bin 84 adet çağrı geldi. Çağrıların yüzde 67'si özel sektör, yüzde 33'ü de kamu sektörü çalışanlarından geldi. Başvuruda bulunanların yüzde 55'i erkek, yüzde 45'i ise kadınlardan oluşuyor.

Geçen yıl ise aralık ayının son gününe kadar ALO 170'e 603 bin 310'u İŞKUR, 347 bin 369'u Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve 5 milyon 895 bin 11 kişi de SGK olmak üzere 6 milyon 845 bin 690 adet çağrı gelmişti. Gelen 2 bin 695 milyon çağrının yüzde 87'si ilk kontakta ALO 170 çalışanları tarafından sonuçlandırılmıştı.

KAYIT DIŞI ÇAĞRI 273 BİN 117
İletişim merkezine kayıt dışı, kayıp, kaçak ve suistimallerle ilgili 15 Kasım 2010 ile 31 Mart 2013 tarihine kadar 273 bin 117 çağrı geldi. Buna göre, çağrıların 93 bin 680 adeti başvuruya dönüşerek, ilgili birimlere sevk edildi.

ALO 170'e kayıt dışı ile ilgili çağrıların dağılımı ise şöyle:

Kayıt dışı konuları Kurumlara yönlendirilen İlk temasta çözümlenen Toplam Kayıt dışı istihdam 124.132 68.408 192.540 Anlaşmalı boşanma 28.031 12.668 40.699 Eksik prim yatırma 20.894 10.030 30.924 Habersiz işe giriş ve çıkış 6.380 2.574 8.954 Toplam 179.437 93.680 273.117 -ALO 170, yurt dışında da aktif-

ALO 170'in işlevselliğinin arttırılması, bilgiye kolay erişimin sağlanması ve yaptırılan memnuniyet anketlerinin sonuçlarının olumlu olması dolayısıyla 1 Ocak'tan itibaren bazı ülkelerde yaşayan Türkler de yararlanmaya başladı.

Buna göre, ABD , Almanya, Azerbaycan, Bosna, Çek Cumhuriyeti, Fas, İspanya, Suudi Arabistan, Sırbistan ve Rusya'da yaşayan Türkler, 90 170 numarası ile ALO 170'e ulaşıyor.

Diğer ülkelerde yaşayan Türk vatandaşların ise 90 312 170 numarası üzerinden ALO 170'i arayabilmeleri için çalışmalar halen devam ediyor. (aa)