Evrim'i es geçen soruyu Bakan savundu

Haber: RİFAT BAŞARAN / Arşivi

ANKARA - TÜBİTAK dergisindeki Darwin sansürü hâlâ konuşulurken, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, Devlet Parasız Yatılı ve Bursluluk Sınavı’ndaki evrim teorisini reddeden sorunun arkasında durdu. Çubukçu, ‘Evren’in tek bir yaratıcı tarafından planlı bir şekilde yaratıldığı’ yanıtına ulaşılan sorunun bilgi değil, ‘kavrama sorusu’ olduğunu belirtti.
Mayıs’ta yapılan sınavın sosyal bilimler bölümünde 21. soru tartışmaya neden olmuştu. ‘Evrendeki düzen hiçbir şeyin rastlantı sonucu ortaya çıkmadığını göstermektedir. Evrendeki varlıkların kendi kendilerini var etme güçleri yoktur. Bu bilgilerin her ikisini iyi değerlendiren kimse aşağıdakilerden hangisine ulaşır’ şeklindeki sorunun yanıt olarak da, ‘Evren bir yaratıcı tarafından planlı bir biçimde yaratılmıştır’ şıkkı doğru sayılmıştı.
CHP Kırıkkale Milletvekili Tuğrul Dibek, konuyu Meclis gündemine taşıdı ve Çubukçu’nun yanıtlaması istemiyle verdiği yazılı soru önergesinde, şu sorulara yer verdi:
“Demokratik ve laik eğitim sistemimiz içerisinde evrenin varoluşuyla ilgili olarak, bilim adamlarınca ortaya atılmış değişik teoriler de ders kitaplarında öğrencilerimize okutulurken, kesinlik ve dayatma içeren böyle bir sorunun hazırlanmasını doğru buluyor musunuz? Evrenin varoluşuyla ilgili başka bir teoriyi dikkate alan öğrencilerin diğer şıkları işaretlemeleri karşısında, bu öğrencilerin mağduriyetleri nasıl önlenecektir?” 

Gayri müslime farklı soru
CHP’li Dibek’in önergesine yanıt veren Bakan Çubukçu, sınavda sorulan Sosyal Bilgiler 21-25’inci soruların, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi soruları olduğunu belirterek bu dersten muaf olan gayri müslim öğrencilerin bu soru yerine başka sorulara yanıt verdiklerini ifade etti. 
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularının bu dersin öğretim programı çerçevesinde hazırlandığını söyleyen Çubukçu, “İtiraz konusu soru, 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabının ilk ünitesinden hazırlanmıştır. Ünite başlığı Allah İnancı’dır. Soru, ünitenin 2’nci kazanımını ölçmektedir.  Soru, tamamen bu kazanımı ölçmeye yönelik hazırlanmış bir kavrama sorusudur” dedi.