Güçlü hafıza için el kitabı

Hafıza beş temel duyudan besleniyor. İşte öneriler: Zihinsel resimler oluşturun. Unutmak istemediğiniz kelimeyi yüksek sesli veya içinizden tekrarlayın. Takvim ve bloknot da kullanın.

ANKARA - Orta yaşın üzerindekilere, hafızalarını geliştirmeleri için 10 basit yol... ABD'li yaşlanma psikolojisi uzmanı Betty Fielding'in 'Hafıza El Kitabı', Dharma Yayınları'ndan piyasaya çıktı.
Kitapta, 'hafızanın nasıl çalıştığını anlamak için çaba sarf etmek, duyusal farkındalık, zihinsel imgeler, kelimeler ve mesajlar, çağrışım ve bağlantı kurma, gruplama, tekrarlama, prova yapma ve gözden geçirme, aralıklara bölme, hafıza yardımcılarını hatırlatıcı olarak kullanma'nın hafızayı korumak ve geliştirmek için önemine işaret ediliyor. Bazı öneriler şöyle:
"Hafıza araçları geliştirmek için de sezgisel duyunun yanı sıra beş temel duyu olan görme, işitme, dokunma, tat ve kokudan yararlanın. Gözlem yapın. Zihinsel resimler oluşturun. Hatırlanması istenilen kelimeleri yüksek sesle veya içten söyleyin. Hatırlanması istenilen şeyler arasında, örneğin 'pazar kahvaltısı ile kuşun yemek çanağını doldurma' gibi bağlantı kurun. Hafızanın işleyişinde tekrar önemlidir. Takvimler, not almak için bloknotlar, listeler, zamanı gösteren aygıtlar, kayıt aygıtları, adres ve kayıt defterleri, yapıştırmalı bloknotlar gibi hafıza yardımcılarından yararlanın.
Hafızanın gelişmesi motivasyona dayanır, kendinizi motive edin, girişimde bulunun. Hayatın keyfini çıkarın. Keyif almak, anlamak, yaratmak, başkalarıyla bağlantı kurmak ve kendinizi aşmak gibi doğal dürtüleriniz de hafıza projenizin uygulanmasında motive edici olarak oyuna girebilir. Dikkat, hafıza için gereklidir, odaklanma yeteneğini artırın. Hem öğrenme hem yaşam biçimine düzen verin.
Öğrenmeye düzen vermenin dışında zamanınızı ve çevrenizi düzenlemek hafızanızı geliştirecek, çünkü daha az şeyi unutacak ya da yanlış yere koyacaksınız.
30 yaştan sonra beyin ve sinir sistemi dahil beden sistemlerinde giderek artan değişiklikler olur. Sağlığı korumak için 'dengeli beslenme, egzersiz yapma, toksik maddelere maruz kalmayı en aza indirme ve düzenli doktor kontrolünden geçme'yi kapsayacak plan yapın. Stres ve depresyonla başa çıkın. Doğal yaşlanma sürecini anlayın ve onunla başa çıkın. Hafıza geliştirme programında herkes kendi eğitmenidir."