Güvenli uçuş muhtırası

Türkiye'nin çarpışmaları önleyen ve birbirine yakın geçen uçakları ikaz eden TCAS (trafik ikaz ve çarpışma uyarı sistemi) adlı sistemi bulunmayan uçakları hava sahasına sokmama kararını aldığı açıklandı.
Haber: SİNAN TOROS / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye'nin çarpışmaları önleyen ve birbirine yakın geçen uçakları ikaz eden TCAS (trafik ikaz ve çarpışma uyarı sistemi) adlı sistemi bulunmayan uçakları hava sahasına sokmama kararını aldığı açıklandı.
Eurocontrol'ün (Avrupa Hava Kontrol Merkezi) Avrupa semalarındaki uçaklarda şart koştuğu TCAS sistemini, 30 Eylül tarihinden itibaren Türkiye de uygulamaya koyarken, THY ve özel havayollarındaki tüm uçaklarda bu sistemin bulunduğu ifade edildi.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) yetkilileri, sistemin uçaklara takılması için nisan ayı olarak öngörülen sürenin bazı nedenlerle 30 Eylül'e kadar uzatıldığını belirterek, "Biz 4 Nisan'da JAA'ya (Avrupa Birleşik Havacılık Otoriteleri) tam üye olduk. Bunun gereklerini yerine getirmek zorundayız. Ya dünya kurallarına uyacağız ya da üyelikten vazgeçeğiz. Biz de bu konuda Türk şirketlerini zorladık ve milyonlarca dolar sarfederek TCAS'ı uçaklarına taktılar. Biz bu sistemi olmayan uçaklara izin verirsek haksız rekabete yol açmış oluruz. 30 Eylül tarihinden itibaren TCAS'ı bulunmayan hiçbir uçağa hava sahamızı kullandırmıyoruz" dedi.
Artan hava trafiği nedeniyle gökyüzünde çarpışma tehlikesi giderek artıyor. ABD'de 19 koltuktan daha fazla kapasiteye sahip yolcu uçaklarında TCAS bulunması zorunlu. ABD Sivil Havacılık Otoritesi (FAA), bu cihazın takılı olmadığı uçakların Amerika semalarını kullanmalarına da hiçbir şekilde izin vermiyor.
Rus uçakları beklemede
Türkiye'nin dövize en çok ihtiyacı olduğu bugünlerde bavul turizminin can damarı sayılan Rusları Türkiye'ye getirecek bu ülke yapımı uçakların bir bölümünde TCAS bulunmaması da ayrı bir sorun oluşturuyor.