Hakiki hızlı tren 2008'de

Ankara-İstanbul demiryolu hattını rehabilite ederek 'hızlı tren'e uygun hale getirecek olan projeye yönelik çalışmalar sürdürülüyor. Bu hattı 3 saat 15 dakikaya indirecek rehabilitasyon projesinin birinci aşaması olan Ankara-Eskişehir kesimi, Aralık 2005'te tamamlanacak.

ANKARA - Ankara-İstanbul demiryolu hattını rehabilite ederek 'hızlı tren'e uygun hale getirecek olan projeye yönelik çalışmalar sürdürülüyor. Bu hattı 3 saat 15 dakikaya indirecek rehabilitasyon projesinin birinci aşaması olan Ankara-Eskişehir kesimi, Aralık 2005'te tamamlanacak. Toplam 2 milyar dolara mal olacak projenin tamamının ise 2008'e kadar tamamlanması öngörülüyor.
Ankara (Esenkent)-Eskişehir demiryolu rehabilitasyon projesinin kontrolörlük hizmetlerini kapsayan danışmanlık hizmetleri ihalesi sonuçlandırma aşamasına gelindi. 2005 Aralık ayında hat saatte 250 km hız yapabilen trenlere uyun hale gelecek. 2 milyar dolara mal olacak Ankara-İstanbul demiryolu rehabilitasyon projesi ise 2008 yılına kadar tamamlanacak.
TCDD: Eleştiriler insafsız
Öte yandan Pamukova ve Tavşancıl'da meydana gelen tren kazalarının ardından eleştirilerin hedefi olan TCDD kendini savundu. TCDD Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, 1946'dan beri hükümetler tarafından ihmal edilen demiryollarında meydana gelen kazaların nedenleri ortaya çıkmadan faturayı idareye çıkarmanın 'insaf ölçüleriyle' bağdaşmadığı belirtildi. Açıklamada TCDD'nin 2002'de 111 trilyon lira olan ödeneğin, 2003'te 423, 2004'te 951 trilyon liraya yükseltildiğine işaret edildi. 50 yıl sonra ilk kez demiryollarının ulaşım alanında öncelikli sektör haline geldiği, bunun devlet politikası haline geldiği anlatıldı. (Radikal, anka)