Hakkını arayan tüketici ayağını ıslatan kamyoneti yenisiyle değiştirtti

Hakkını arayan tüketici ayağını ıslatan kamyoneti yenisiyle değiştirtti
Hakkını arayan tüketici ayağını ıslatan kamyoneti yenisiyle değiştirtti

Mehmet Burkay?ın 2005?te aldığı kamyonet alınacak yerine yenisi verilecek. fotoğraf: MEHMET ÇINAR / dha

Haber: MEHMET ÇINAR / Arşivi

ANTALYA - Emekli astsubay Mehmet Burkay, 2005 yılının ocak ayında bir kamyonet satın aldı. Aracın garanti süresi dolmadan, her yağmur sonrasında sol ön alt kısmından içeriye su aldığını fark eden Burkay, önce servise sonra üretildiği fabrikaya gitmesine rağmen sonuç alamadı. 2006 yılında Antalya Tüketici Mahkemesi’ne başvuran Mehmet Burkay’ın davası geçen ay sonuçlandı. Mahkeme, firmayı kusurlu bularak aracın yenisiyle değiştirilmesine karar verdi.
Kamyonetini satın aldıktan sonra yağmurlu günlerde içinin ıslandığını görünce “Camı veya kapıyı açık bırakmtım herhalde” dediğini anlatan Mehmet Burkay şimdi sonuçtan memnun:
“Sorunun çözüldüğü belirtilmesine rağmen her yağmurda araç içine su almaya devam ediyordu. Firma bana aracı değiştirebilmek için satın aldığım paranın çok daha azını önerdi ve üstüne para verip yenisini alabileceğimi söyledi. Ben de Antalya Tüketici Mahkemesi’ne başvurdum. 2006 yılında açtığım davanın yasal süreci tamamlandı ve mahkeme aracın yenisi ile değiştirilmesine karar verdi.”
İlk zamanlarda etrafındaki birçok kişinin ‘boşver, hiçbir şey çıkmaz’ gibi sözlerle umutsuz yaklaşım sergilediğini belirten Mehmet Burkay, “Vatandaş bilinçli olursa yanlışlar düzeltilebiliyor. Bu ülkede adalet her şeyden üstün” diye konuştu.