Halat faciasında gözler jurnal raporunda

Sarayburnu'na yanaşan Ankara feribotunun kopan halatı yüzünden ölen güvenlik görevlisi Zekeriya Timur dün Maltepe'de gözyaşlarıyla toprağa verildi.

İSTANBUL - Sarayburnu'na yanaşan Ankara feribotunun kopan halatı yüzünden ölen güvenlik görevlisi Zekeriya Timur dün Maltepe'de gözyaşlarıyla toprağa verildi. Yolculardan Çela Alasa'nın halat darbesiyle kopan bacağı da altı saatlik ameliyatla dikildi. Kaza nedeniyse dün de aydınlatılamadı.
Görgü tanıklarının ifadesine göre, Sarayburnu İDO iskelesine yanaşan 217.5 metrelik deniz aracını karaya sabitleyen halatlar, yolcularını indirmeye başlayan feribotun aniden hareket etmesiyle kopmuştu.
Herkes serbest
Korkunç olay sonrası savcıya ifade veren birinci kaptan Işık Koşal'ın 'Güvenli bir şekilde yanaştıklarını ama feribotun hemen sonra sebepsiz şekilde tam yol hareket ettiğini, sonrasını hatırlamadığını' söylediği öğrenildi. Savcıysa kaza nedeni için rapor istedi. Halatın kopuş nedeninin gemilerin kara kutusu olarak bilinen 'jurnal raporunun' açıklanmasıyla netleşmesi bekleniyor.
Kaptan Koşal, yedi mürettebatla halatları bağlamakla görevli üç kişi, önceki gün ifade verdikten sonra serbest bırakıldı. Kazada feribotun aniden hareket etmesiyle paniğe kapılan yolcuların yardımına koşan 30 yaşındaki güvenlik görevlisi Zekeriya Timur şiddetle kafasına çarpan halat yüzünden ölmüş, biri ağır üç kişi de yaralanmıştı.
Üç yıl önce özelleştirmeyle Deniz Ticaret Odası (DTO) ve TÜRSAB'ın de yer aldığı bir konsorsiyuma satılan Ankara feribotu, yenilenerek 2006 yılında sefere korulmuştu. Konsorsiyum yetkilileri, kaptanın 30 yıllık deneyimli bir kaptan olduğıunu açıklamıştı.
Ankara feribotunda yaşanan kaza, İstanbul'da bir hafta arayla meydana gelen ikinci inanılmaz deniz kazası oldu. Feribottan tam bir hafta önce İDO'ya bağlı 'Salih Reis 4' deniz otobüsü 449 yolcusuyla Zeytinburnu açıklarında 'durmakta olan' yük gemisine çarptı. Olayda 48 yolcu yaralandı.
Dalgın kaptan izinde
Bu kazayla ilgili soruşturma da sürerken İDO yetkilileri, kazayla ilgili savcının bilirkişi raporu istediğini, raporun ay sonuna kadar çıkabileceğini söyledi. İfadesinde bir an dikkatinin dağıldığını ve yük gemisini önünde görüp kaçamadığını söyleyen kaptan İsmail Taşpınar'sa izne çıkarıldı.