'Helikopter kazası suikast değil pilotaj hatası'

ANKARA- Eski BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu’nun öldüğü helikopter kazasına ilişkin hazırlanan raporda, kazanın muhtemel nedeninin, “Helikopter pilotunun, meteorolojik bilgileri incelemeden kalkış yapması ve görüş mesafesi 300-500 metre olan yoğun kar yağışlı kontrolsüz sahada VFR uçuşa ısrarla devam ederek, oryantasyon kaybına uğraması nedeniyle, hava aracının dağlık alanda araziyle temas etmesini engelleyemediği” olduğunun düşünüldüğü kaydedildi.
Ulaştırma Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, 25 Mart 2009’da Kahramanmaraş’taki dağlık alanda meydana gelen ve Yazıcıoğlu ile beraberindeki beş kişinin öldüğü helikopter kazasıyla ilgili, Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu’nun çalışmalarını tamamladığı ve raporun Resmi Gazete’de yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderildiği ifade edildi.

Son anda binen yolcu
Hazırlanan ‘Hava Aracı Kazası Nihai Raporu’nda, helikopter kazasına ait yardımcı faktörler, “Son anda binen yolcunun hava aracı kalkış ağırlığını etkilemesi ve uçuş dokümanına göre limit dışı olmasına sebep olması. Hava aracının karlı ve buzlu hava şartlarına sertifikasyonunun olmaması. Hava aracının tek pilotla uçuş yapmasına rağmen pilotun cep telefonuyla konuşarak ağır meteorolojik koşullarda dikkatini dağıtması” şeklinde değerlendirildi. Açıklamada, şunlar kaydedildi: “Muhtemel kaza nedenini, helikopter pilotunun Çağlayancerit-Kayseri Erkilet istikametindeki meteorolojik bilgilerini incelemeden kalkış yapması,  ‘Helikopterler için yer görüş değeri kontrollü sahalar dışında 2 kilometreden az olmayacaktır’ hususuna riayet etmeyerek görüş mesafesi ‘300-500 metre’ olan yoğun kar yağışlı kontrolsüz sahada VFR (görerek) uçuşa ısrarla devam ederek oryantasyon (vertigo/his yanılması) kaybına uğraması nedeniyle, bulunduğu coğrafya ve arazi yapısını doğru değerlendiremeyerek hava aracının dağlık alanda araziyle temas etmesini  engelleyemediği düşünülmektedir.” (Radikal)