Hepsi ekmek parası için uçaktaydı

Irak yolunda ölen Mehmet Dilki'nin geçen yıl Tarım Müdürlüğünce destek amaçlı dağıtılan 11 koyun aldığı, ancak bakımlarını gerektiği gibi gerçekleştiremediği için hayvanların geri verdiği ortaya çıktı.

Koyunları geri alındı
Mehmet Dilki (sol başta) Irak'ta arkadaşlarıyla.
Irak yolunda ölen Mehmet Dilki'nin geçen yıl Tarım Müdürlüğünce destek amaçlı dağıtılan 11 koyun aldığı, ancak bakımlarını gerektiği gibi gerçekleştiremediği için hayvanların geri verdiği ortaya çıktı. Mehmet Dilki'nin, ekonomik sıkıntıya düşünce daha önce çalıştığı Irak'a gitmeye karar verdiği öğrenildi.

İşçileriyle birlikte uçtu
Kulak'ın ölümü ailesini sarstı.
Kazada ölen Kulak İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanvekili 44 yaşındaki İsmail Kulak, iki yıl önce yoğun şekilde Irak'ta işler alınca ve karayolu ulaşımı güvensiz hale gelince işçilerini uçakla taşımaya başladı. Şirketin sahibi İsmail Kulak'ın babası Sıtkı Kulak, "Biz iki kişilik bir uçakla da gidip gelebiliriz, ama bu bize yakışmaz" dedi.
Ağabeyi İsmal Kulak'la birlikte Irak'a gitmekten son anda vazgeçen ve ölümden kurtulan Tarkan Kulak hâlâ olayın şokunu üzerinden atamadı.

Kanser olan eşi ve annesi için...
Gelinci, Irak'a ilk defa gidiyordu.
Düşen uçakta bulunan 56 yaşındaki Aziz Gelinci, Irak'a Kulak firmasının inşaatında saha amirliği görevi için ilk kez gidiyordu. Gelinci'nin annesi ve eşinin kanser olduğu, tedavileri sırasında ekonomik sıkıntı yaşadığı belirtildi. Firmanın iş teklifinde bulunduğu Gelinci'nin, "Bağdat'a gidip, inşaat alanını göreyim, hoşuma giderse çalışırım" dediği öğrenildi. Gelinci'nin babası Yusuf Gelinci: "Oğlum İncirlik Hava Üssü'nde yıllarca çalıştıktan sonra emekli oldu. Ancak, bu devirde emekli maaşı yeter mi?
Çalışmak için Irak'a gitmeye karar verdi. Karşı çıkmama rağmen başvurdu. Irak'a ilk gidişiydi. İşbaşı yapamadı."

Annesi rüyada ölümünü gördü
Serkan ve Olcay Geyik 5.5 aylık evliydi.
5.5 ay önce evlendiği 22 yaşındaki eşi Olcay Geyik'le birlikte yaşamını yitiren makine mühendisi 28 yaşındaki Serkan Geyik'in annesi 55 yaşındaki Hayriye Geyik, oğlunun ölümünü o gece rüyasında gördüğünü söyledi. Anne Hayriye Geyik "Diğer oğlum Sercan da Bağdat'ta çalışıyor. Eğer bayram izni verilseydi o da ölecekti. Allah diğer oğlumu bana bağışladı" dedi

'Turist vizesiyle çalıştırdılar'
Kılıç (sağ başta) yıllardır Irak'taydı.
Ölen 47 yaşındaki Halil Kılıç'ın yine Irak'ta çalışan, ancak izinli olduğu için aynı uçakla gitmeyen kardeşi 41 yaşındaki Bayram Kılıç ilginç iddialarda bulundu. Kılıç, Türklerin Irak'a turist vizesiyle götürülüp işçi olarak çalıştırıldığını, şirketin işçi başı aldığı bedelin düşük bir bölümünü maaş olarak işçilere yansıttığını iddia etti. Yolcu uçağı yerine kargo uçaklarına bindirildiklerini belirten Kılıç, "Rezillik içinde gidip dönüyoruz" dedi.

Kardeşini enkazda buldu
Şahin'i kardeşi teşhis etti.
35 yaşındaki Hamdi Şahin'in halen Irak'taki ABD'lilerin Anaconda Üssü'nde çalışan kardeşi 30 yaşındaki Özkan Şahin'in uçağın düştüğünü gördüğü öğrenildi. Özkan Şahin'in çalıştığı üsten düşen uçağı gördüğü ardından da yengesi Sabiha Şahin'i telefonla arayarak, "Ağabeyim bugün Irak'a gelen uçakta mıydı?" diye sorduğu, 'Evet' yanıtı alınca va enkaz alanına gittiği belirtildi. Özkan'ın bir süre sonra tekrar arayıp, "Enkazda ağabeyimin cesedini buldum. Yarın cenazesiyle geliyorum" dediği öğrenildi.

Akrabalar beraberdi
Süleyman Özkartal Adana'da oturuyordu.
Düşen uçakta bulunan 57 yaşındaki Süleyman ve 24 yaşındaki Emrah Özkartal'ın amca-yeğen olduğu anlaşıldı. Adana'da oturan Süleyman Özkartal ile yeğeni Emrah Özkartal'ın yakınları çifte acıyla yıkıldı. Yine aynı uçaktaki 48 yaşındaki Abdullah Albayrak'ın, 42 yaşındaki Ahmet Sığındı'nın ablasıyla evli olduğu anlaşıldı. Kayınbiraderiyle aynı firmada çalışan Albayrak'ın 17 yaşındaki oğlu Yaşar Albayrak, "Babam ısı yalıtım ustasıydı. Aslında Irak'a gitmek istemiyordu. Ama Irak'taki inşaatta ısı yalıtımı yapacak işçi sıkıntısı olmuş. Mecbur kaldı, dayımla birlikte o da gitti" dedi.

Kamyon farkı uçağa bindirdi
Mehmet Gültekin, kardeşi gibi şanslı değildi.
Beş çocuk babası 49 yaşındaki Mehmet Gültekin ile aynı uçakta Irak'a gidecek olan kardeşi 34 yaşındaki Mustafa Gültekin'in kullandığı kamyonun bakımı bitmediği için son anda yolculuğunu ertelediği ortaya çıktı. Mustafa Gültekin, "Ağabeyimi havalimanına ben götürdüm. Aynı uçakla ben de Irak'a gidecektim, ancak orada kullandığım kamyonun bakımı yapılmayınca benim adım gidecekler listesinden son anda çıkartıldı" dedi.

Emekli maaşı az geldi
Kayış'ın ailesi 'Gitme' demiş.
İş makinesi operatörü 55 yaşındaki Mehmet Durdu Kayış'ın çalışmak için firmaya defalarca başvuruda bulunduğu ve geçen cuma günü işe kabul edildiği ortaya çıktı. Kayış'ın 28 yaşındaki oğlu Fatih Kayış "Babam beş yıl önce DSİ'den emekli oldu. Emekli maaşı yetmediği için çalışmak istedi. Bu firmaya defalarca başvuruda bulundu. Biz tehlikeli olduğu için Irak'a gitmesini istemiyorduk" dedi.

Yer kalmayınca kurtuldu
Hayri Arıkan haberi duyduktan sonra eşiyle ağlamış.
Kulak İnşaat firmasının bir yetkilisi ve dört çalışanı, düşen uçakta yer olmayınca, ölümden döndü. Adana'nın Seyhan ilçesinde yaşayan 21 yaşındaki Hayri Arıkan şöyle konuştu: "İş makinesi şirketinin yetkilisi Yakup Baran, operatör Hacı Kaya, Şemsettin Baran, ben ve bir TIR şoförüyle uçağa binecektik. Ancak uçakta yer olmadığı için gidişimizin sonraki uçakla yapılacağı bilgisi geldi."
'Kurtarılmış bölgeye gidiyorum'
Uçakta ölen ABD vatandaşı 45 yaşındaki Paul Kenton Johnson'un da diğer işçilerin bağlı olduğu Kulak İnşaat ile yeni anlaşma yaptığı ve göreve başlamak için ilk kez Irak'a gittiği ortaya çıktı. Johnson'un, Adana'ya hareketinden önce İstanbul Atatürk Havalimanı'nda beklediği kafede tesadüfen tanıştığı Adanalı bir kadınla sohbet ettiği ortaya çıktı. Açık kimliğinin yazılmasını istemeyen Adanalı M. şöyle konuştu: "Ben 'Irak'a gitmeye korkmuyor musun?' diye sordum. O da, 'Gideceğim yer kurtarılmış bölge, onun için korkmuyorum' diye cevap verdi." (dha, aa)