Her fani saatte 250 km'yi tadacak

Her fani saatte 250 km'yi tadacak
Her fani saatte 250 km'yi tadacak
İlk seferinde basın mensuplarını taşıyan hızlı tren, saatte 256 kilometre hıza erişti. Hızlı trenle Ankara-Eskişehir 'git-gel' 3 saat 15 dakika sürdü. Bunun 20 dakikası garda geçti!

 

SONGÜL SELVİ
ANKARA/ESKİŞEHİR - 740 milyon avro bedelle inşa edilen Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren hattının ilk seferi TCCD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve çok sayıda basın mensubunun katılımı ile gerçekleşti. Hızı saatte 256 kilometreye kadar çıkan tren, 1 saat 25 dakikada Eskişehir’deydi.

* Yüksek Hızlı Tren (YHT) dün saat 11.05’de Ankara’dan ilk deneme seferine çıktı. 12.30’da Eskişehir’de oldu. Yolcuların 20 dakikalık molasının ardından 12.50’de Eskişehir Garı’ndan hareket eden YHT saat 14.20’da Ankara Garı’nda oldu. Yani Ankara’dan çıkan YHT, 1 saat 25 dakikada Eskişehir’de oldu. Karaman, hemzemin geçit çalışmaları bitince sürenin 1 saat 5 dakikaya ineceğini söyledi. (Ankara-Eskişehir arasında diğer tren seferlerinin süresi 2 saat 45 dakika-4 saat, otomobil yolculuğuysa 2.5-3 saat sürüyor.)

* Hızı yavaş yavaş yükselen tren 250 kilometreye çıkıldığında Karaman ve diğer bürokratlar alkışladı. Hız bazı yerlerde 256 kilometreye kadar çıktı. 250 kilometre süratte Karaman ve bürokratların oturduğu masaya dolu bardak konularak sarsıntı testi yapıldı!

* Deneme seferinde alkollü içki ikram edilmedi ancak resmi seferlerde içki satışı yapılacağı belirtildi.Resmi seferlerin başlamasının ardından (business class) yolcularına ikram, ekonomi sınıfında satış yapılması planlanıyor.

* Hatta düzenli seferler, 13 Mart Cuma günü Başbakan Erdoğan’ın açılışından sonra başlayacak. İlk aşamada günde dört sefer yapması planlanan YHT’de altı vagon ve 419 koltuk var. Koltuklardan 55’i ‘business class’ta. Kafeteryada ise sekiz koltuk var.

* TCDD Genel Müdürü Karaman, hızlı trenin uçaklardaki gibi bir karakutuya sahip olacağını da anlattı: “Dünyanın en ucuz en az sürede yapılan yolu. Bu konuda iddialıyız. Sekiz motorlu. Sekiz motordan birinin arıza yapması durumunda tren yolda kalmıyor, hızı yavaşlıyor. Hangi hızla gittiğini ve yaptığı arızaları kaydeden bir nevi karakutusu var. Makinist rahatsızlanır ve kola 30 saniye değmezse tren otomatik olarak duruyor. Trenin içi 20 kamerayla kontrol ediliyor. (Elektrikler kesilmesiyle ilgili soru üzerine) Kesilirse tren yolda kalmıyor. En yakın istasyona gidecek kadar enerji deposu var.”

* Karaman, yolculara yapılacak sigortanın devlet sigortası olacağını, dahili sigorta fonundan karşılanacağını belirterek, sigortanın maksimum düzeyde olacağını sözlerine ekledi.

* Türkiye, ilk hızlı trenden önce hüsranla anılan bir ‘hızlandırılmış tren’ macerası yaşamıştı. Bir gazeteci TCDD Genel Müdürü Karaman’a dün Pamukova’da yaşanan ‘hızlandırılmış’ tren kazasını hatırlattı. Karaman o kazanın raylardan değil, hız aşımı nedeniyle kaynaklandığını söyledi.