İBB'nin 2016 bütçesi onaylandı

İBB'nin 2016 bütçesi onaylandı
İBB'nin 2016 bütçesi onaylandı
İBB Meclisi'nde oy çokluğuyla kabul edilen 2016 yılı bütçesi 16 milyar 100 bin lira olarak belirlendi.

RADİKAL - İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi'nin 16 milyar 100 milyon lira olarak belirlenen 2016 bütçesi, onaylandı. Bütçe, İSKİ ve İETT'yle 24 milyar lira, şirket ciroları dahil konsolide bütçe ise 38 milyar 600 milyon lira olarak açıklandı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Belediye Meclisi'ne 2016 bütçesini sundu. Meclis'te konuşan Topbaş, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu FITCH'in İBB'nin uzun vadeli kredi notunu yükselttiğini, Japon kredi derecelendirme kuruluşu JCR'nin ise İBB'yi en yüksek düzeyde yatırım yapabilir kategoride gösterdiğini söyledi. Topbaş, son kredi notlarının İstanbul'un yatırım yapılabilir bir kent olduğunu açıkça gösterdiğini kaydetti.

Her geçen yıl bütçelerini biraz daha geliştirerek geleceğe emin adımlarla yürüdüklerini anlatan Topbaş, İBB'nin 2016 yılı bütçesinin 16 milyar 100 bin lira, İSKİ ve İETT ile birlikte 24 milyar lira, şirket ciroları dahil konsolide bütçenin ise 38 milyar 600 milyon lira olacağını açıkladı. Topbaş, "Görevde olduğum 11 yılda İstanbul'a 69,4 milyar lira yatırım yaptık. 2016'da da toplam 16 milyar 300 milyon lira yatırım yapacağız. Gelecek yıl sonunda yatırımlar toplamımız 97,6 milyar liraya ulaşacak" diye konuştu.

EN BÜYÜK PAY ULAŞIMA

Kadir Topbaş, bütün gelişmiş şehirlerde ulaşım problemi yaşandığına dikkati çekerek, İstanbul'un toplu ulaşım sistemlerini daha da geliştirmek adına bütçede en büyük payı ulaşıma ayırdıklarını vurguladı. 8 milyar 42 milyon liralık ulaşım yatırımı yapacaklarını aktaran Topbaş, çevre yatırımlarına 5 milyar 818 milyon lira ayırdıklarını, kültür-sanat, sağlık ve sosyal yardımlar ile diğer alanlardaki yatırımların da artarak devam edeceğini ifade etti. Topbaş, şöyle konuştu:

"İstanbul'da gelecek yıl sonunda günlük 7 milyon kişi raylı sistemleri kullanır hale gelecek. İstanbul, 2019 yılı sonunda da 11 milyon kişinin günlük raylı sistemleri kullandığı bir şehir olacak. Sizlere güzel bir haber vermek istiyorum. Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece ve Başakşehir'den geçen 13 kilometrelik Ataköy-İkitelli Metrosu ile Ümraniye, Kadıköy ve Ataşehir'den geçen yine 13 kilometrelik Bostancı-Dudullu Metrosu'nun ihale ve sözleşme süreçlerini tamamladı ve önümüzdeki haftadan itibaren yapım aşamasına geçecek."

2019 yılı sonunda İstanbul'un 483 kilometre raylı sisteme kavuşacağını vurgulayan Topbaş, 2016 yılında raylı sistemlerde tarihi bir hamle yaparak 10 metro hattının yapımını başlatmayı hedeflediklerini belirtti. 2016'da 3. Havalimanı için 2 ayrı metro hattında ve 3 katlı Tüp Geçiş Projesinde somut adımlar atılmış olacağına da dikkati çeken Topbaş, göreve geldiklerinde 45 kilometre olan raylı sistem hattını 145 kilometreye çıkardıklarını vurguladı. Topbaş, şunları kaydetti:

"Belediye olarak 49 kilometre metro inşaatımız devam ediyor. Ulaştırma Bakanlığı'nın yapımına başladığı 72 kilometrelik metro hatlarıyla İstanbul'da toplam 121 kilometre raylı sistem inşaatı hızla sürüyor. İhalesi yeni tamamlanan 27 kilometrelik hat ile ihale hazırlıklarını sürdürdüğümüz 102 kilometrelik hattı ve Ulaştırma Bakanlığı'nın ihale hazırlıklarını sürdürdüğü 88 kilometrelik hatlar da 190 kilometreyi buluyor. Bütün bu hatların toplam uzunluğu 483 kilometre. Bütün bu hatlar tamamlandığında İstanbul daha çok yeraltından seyahat edilen modern bir şehir haline gelecek. Şu anda bile 10 bin civarında insan metrolar ve atık su tünelleri için yeraltında çalışıyor."

Topbaş, bu 10 hat arasında bulunan Eminönü-Alibeyköy Tramvayı'na 2016'da başlayacaklarını, hattın yanında bisiklet yolunun da yer alacağına işaret etti. Topbaş, "Böylece bu güzergahta otobüslerden arınmış çok farklı bir doku ortaya çıkacak" ifadesini kullandı.

Kadir Topbaş, 2016 yılında yapımına başlanacak hatlar arasında, "Göztepe- Ataşehir-Ümraniye", "Çekmeköy -Sultanbeyli", "Çekmeköy-Taşdelen-Yenidoğan", "Kaynarca-Tuzla", "Pendik - Kaynarca", "Bağcılar - Halkalı", "Başakşehir- Kayaşehir", "Mahmutbey - Bahçeşehir", "Yenikapı - Sefaköy", "Eminönü - Alibeyköy" (tramvay) olduğunu açıkladı.

İstanbul'da 3 tünel yolunu devreye aldıklarını ve bu bölgelerde trafikte rahatlamalar olduğunu aktaran Topbaş, bu yatırımların devamını getirmek ve karayollarının rahatlaması adına 5 yeni tünel projesine daha start vereceklerini söyledi. Topbaş, bu tünel projelerin, Dolmabahçe - Levazım, Levazım - Baltalimanı, Baltalimanı - Ayazağa, Ayazağa - Çayırbaşı, Sarıyer - Zekeriyaköy arasında olduğunu dile getirdi.