İki imdat freni çekili

Pamukova'daki hızlı trendeki yeni incelemede önemli bir bilgiye ulaşıldı: 2. ve 5. vagonlarda imdat freni kolları çekilmiş. Tutuklu makinistin avukatı, "İmdat freninin çekilmesi kaza nedeni olabilir" demişti.
Haber: ZAFER TOKUŞ / Arşivi
HAKAN TURHAN / Arşivi

SAKARYA - Pamukova'da 22 Temmuz'da meydana gelen 38 kişinin öldüğü 80 kişinin yaralandığı hızlandırılmış tren kazasının ardından bir telefon ihbarı üzerine yapılan bilirkişi tespitinde, ikinci ve beşinci vagonların imdat freni kollarının çekilmiş olduğu saptandı. Teknisyenlerin 'Vagonların bazı parçalarının yerini değiştirdiler' açıklamaları üzerine de Ulaştırma Bakanlığı Adapazarı'na müfettiş gönderdi.
Tutuklanan makinistlerin avukatı İsmail Gürses, imdat freni kollarının çekildiği ve kazanın bu nedenle meydana gelmiş olabileceği yönündeki iddialar üzerine geçen pazartesi Adapazarı 2'nci Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurarak tespit yapılmasını istemişti. Başvurunun ardından mahkeme, Sakarya Üniversitesi'nden Prof. Dr. Ahmet Uğur, Doç. Dr. Sadettin Aksoy ve Yrd. Doç. Dr. Kenan Gener'i bilirkişi olarak atadı. Dün saat 10.30'da hâkim Gülten Matur ile birlikte Türkiye Vagon Sanayii A.Ş.'ye (TÜVASAŞ) giden bilirkişi heyeti, onarım için bekletilen vagonlarda inceleme yaptı. Yaklaşık bir buçuk saat süren inceleme sırasında basın mensuplarının görüntü almalarına izin verilmedi.
Rapor 20 gün sonra
İncelemenin ardından açıklama yapan avukat Gürses, ikinci ve beşinci vagonlarda imdat freni kollarının çekili olduğunun bilirkişi tarafından belirlendiğini söyledi. Gürses, "Bilirkişi heyeti, 20 gün içinde raporlarını hazırlayıp mahkemeye sunacak" dedi.
Öte yandan, kaza sonrasında inceleme yapan TÜVASAŞ teknisyenlerinin
'Vagonların bazı parçalarının yerleri değiştirildi' yönündeki açıklamaları üzerine, Ulaştırma Bakanlığı Adapazarı'na müfettiş gönderdi. Bakanlık müfettişleri, kaza bölgesinde inceleme yapan fabrikanın Boji Bölümü'nde çalışan teknisyenlerin ifadelerini almaya başladı.
Soruşturmaya konu olay, 30 Temmuz'da tren kazasının enkazı başında yaşanmıştı. Hızlandırılmış trende kullanılan TVS 2000 vagonlarını imal eden TÜVASAŞ fabrikası, boji bölümünden bir ekibi bölgeye göndererek kazanın nedenlerini araştırmasını istemişti. Teknisyenden Muhammet Varol, olay sırasında bazı parçaların yerinin değiştirildiğini kameralar önünde söyleyince TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnal'ın tepkisini çekmişti.