İmam hatiplere kız öğrenci alınmasın

İmam hatiplere kız öğrenci alınmasın
İmam hatiplere kız öğrenci alınmasın

İmam Hatip Liseleri?ne kız öğrencilerin de alınması uzun süredir tartışma konusu, zira kızlar imamlık yapamıyor. FOTOĞRAF: KEREM PULGAT / DHA

ÖSS yerine ortaöğretim başarısına dayalı sistem getirilsin... Meslek okulları üniversite bünyesinden çıkarılsın... YÖK'te endüstri temsilcileri bulunsun
Haber: UMAY AKTAŞ SALMAN / Arşivi

İSTANBUL - İstanbul Politikalar Merkezi bir rapor hazırlayarak eğitim sisteminin en çok tartışılan sorunları, Yükseköğretim kurulu (YÖK) Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve imam hatip liseleriyle ilgili bir dizi öneri sundu. Raporda üniversiteye girişte ortaöğretim başarısının esas tutulması, meslek yüksek okullarının üniversite bünyesinden çıkartılması, imam hatip liselerine kız öğrenci alınmaması ve YÖK’te endüstri ve piyasa temsilcilerinin de bulunması önerildi.
Raporu İstanbul Politikalar Merkezi Direktörü ve eski Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Üstün Ergüder, eski Erciyes Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Şahin, Sabancı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tosun Terzioğlu ve Işık Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Öktem Vardar kaleme aldı.
İstanbul Politikalar Merkezi tarafından Avrupa Birliği Ankara Temsilciliği’nin desteğiyle  hazırlanan ‘Neden Yeni Bir Yüksek Öğretim Vizyonu’ başlıklı raporda sistemin sorunları belirtilerek, önerilerde bulunuluyor. Raporda yer alan bazı öneriler şöyle:

* ÖSS, hem öğrencilerin gelişimi hem de eğitimin kalitesi açısından sakıncalar doğruyor. Ortaöğretim başarısına dayalı bir sistem geliştirilmeli. 

Olgunluk sınavı Ek bir merkezi sınav yapılabilir. Ancak, ek giriş sınavının üniversiteye girişte ağırlığı yüzde 20’yi geçmemeli.

* 10, 11 ve 12. sınıflarda olgunluk sınavı yapılmalı. 
* Üniversiteler bölüm yerine program gruplarına öğrenci almalı. Hangi program grubuna hangi sınav türü ile öğrenci alacaklarını  da kendileri tespit etmeli.
*  Meslek yüksek okulları üniversitelerin bünyesinden çıkarılarak bağımsız kurumlar haline getirilmeli. 
*  İmam Hatip okullarının sayıları ve öğrenci kontenjanları din adamı ihtiyacıyla sınırlandırılmalı. Bu liseler diğer meslek liselerinden ayrı bir kategori olarak değerlendirilmeli.
* Mevcut Kuran kurslarının yaygınlaştırılması çabalarından vazgeçilmeli.
* İmam Hatip okullarına kız öğrenci alımına son verilmeli. 
* Türban sorununun çözümü, toplumun, tek taraflı değil, tüm farklılıkları daha rahat algılayabileceği bir zamana bırakılmalı. 
* YÖK, yalnızca üniversite ve bürokrasi temsilcilerinden oluşmamalı; endüstri ve piyasadan temsilciler de görev almalı. 
*  Yükseköğretim kurumlarının performanslarını, kalite ve akreditasyon ajanslarının raporlarına göre değerlendirmeli. 
* Vakıf, özel statülü, kâr amaçlı ve gelişen devlet üniversiteleri gibi alt gruplar oluşturulmalı.