İzmir'de kent içi toplu ulaşım 5 gündür ücretsiz

İzmir'de kent içi toplu ulaşım 5 gündür ücretsiz
İzmir'de kent içi toplu ulaşım 5 gündür ücretsiz
Ulaşım kartlarında firma değişikliğinden kaynaklanan teknik sorun nedeniyle İzmirliler 5 gündür otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımından ücretsiz faydalanıyor.

İZMİR – Ulaşım kartlarında firma değişikliğinden kaynaklanan sorun nedeniyle İzmirliler 5 gündür otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımından ücretsiz faydalanıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin otobüs işletmesi ESHOT tarafından yenilenen elektronik ücret toplama sistemi işletmeciliğinde farklı bir firmanın ihaleyi kazanması sonucu toplu ulaşımda yaşanan aksaklık kısmen de olsa sürüyor.

Otobüs, metro ve deniz ulaşımından yararlanmak isteyen bazı vatandaşların toplu ulaşım kartlarını araçlara binişlerde kullanılan validatörler (kart okuma cihazı) okurken, bazı ulaşım kartlarını ise algılamıyor. Sistem çerçevesinde bazı noktalarda da toplu ulaşım kartlarına dolum yapılamıyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı kararı üzerine ulaşım kartları vadilatörler tarafından okunmayan vatandaşlar, ücretsiz olarak otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımından yararlanıyor.

VATANDAŞLAR DURUMDAN MEMNUN

Konak'taki istasyondan metroya binmek isteyen vatandaşlardan Ümit Karadağ, 2 gündür ulaşım sistemi için ücret ödemediğini, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin aksaklığa neden olan firmadan kamuya verdiği zarar nedeniyle tazminat almasını beklediğini söyledi.

İlyas Saçkes adlı öğrenci ise ücretsiz ulaşımdan memnun kaldığını kaydetti.

Raşide Sar adlı vatandaş da günlerdir toplu ulaşımda sıkıntı yaşadıklarını ifade ederek, "Bazı vatandaşlar 'ne güzel para ödemiyoruz' diye bakıyor olaya ama ben öyle söylemiyorum. Çünkü ziyan olan paralar nedeniyle ekonominin kötüye gittiğini düşünüyorum" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin metro, deniz ulaşımı, otobüslerde görevli personeli de bazı vatandaşların ücretsiz ulaşımdan faydalanmak için ulaşım kartını bile göstermediğini söyledi.

BELEDİYE SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMUŞTU

Yaşanan sorunun eski işletmeci Kentkart AŞ'nin, şifre ve kodları değiştirerek, sistem devri işlemini kilitlemeye çalıştığını iddia eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunmuştu.

Belediyeden yapılan açıklamada, araçlardaki validatör ve turnikeler ile bayilerdeki dolum cihazlarının tamamının yeni programla sorunsuz bir şekilde yeniden çalışması için sürdürülen operasyonun, güvenlik sistemine izinsiz müdahaleler nedeniyle henüz tam anlamıyla sonuçlandırılamadığı ve günlük 1 milyon 700 bin biniş ve dolum ortalamasına sahip sistemin güvenli şekilde çalıştırılması amacıyla yürütülen operasyonun aralıksız sürdüğü bildirilmişti.

(AA)